کمبود نیرو در شبکه بهداشت خوسف داد همه را درآورد

در بازدید شبانه و سرزده فرماندار از شبکه بهداشت درمان و مرکز اورژانس شهرستان خوسف ، پرستاران ، نیروهای خدماتی و تکنیسین های اورژانس خوسف از کمبود نیرو گلایه کردند .

کد مطلب: ۶۷۰۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بعد از واژگونی یک دستگاه پراید در محور خوسف بیرجند در محدوده اورژانس خوسف و ماموریت نیروهای اورژانس خوسف در بخش جلگه ماژان ، کمبود نیرو در این مرکز نتوانست این حادثه را پوشش دهد که از مرکز استان آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که پس از اطلاع فرماندار بازدید سرزده ای از مرکز اورژانس و شبکه بهداشت و درمان خوسف انجام شد.
یک پرستار شیفت حاضر در شبکه بهداشت و درمانگاه گفت : با توجه به این که بیش از پنج سال از شهرستان شدن خوسف می گذرد و توقعات مردم از یک شهرستان نیز بالاست و حق هم دارند و به دلیل کمبود و عدم برخی امکانات ، ما در مواجه با بیماران عصبانی به تنهایی قادر به دفاع از خود نیستیم و از کمبود نیرو در این شبکه رنج می بریم .
تکنیسین های اورژانس خوسف نیز از کمبود نیرو گلایه داشتند و به فرماندار گفتند:شهرستان خوسف بیشترین محدوده جغرافیایی تحت پوشش اورژانس را دارد و مرکز اورژانس خوسف با داشتن چهار دستگاه آمبولانس کمبود نیرو دارد و در صورت تامین نیرو در کوتاهترین زمان می توانیم به مصدومان و همشهریان خدمات رسانی کنیم .
" محمد قاسمی " گفت : روز گذشته بیش از 13مأموریت در شهرستان داشتیم که بیشتر آن مربوط به بخش جلگه ماژان بود که راه اندازی اورژانس ماژان که وسیع ترین بخش استان می باشد از اهمیت خاصی بر خوردار است.
وی خاکی بودن محوطه ، خیابان ها و پیاده روهای اطراف مرکز اورژانس را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و افزود: : با توجه به تجهیزاتی که در داخل آمبولانس ها ( الکتروشوک ، بنتیلاتور و ... ) وجود دارد ، گرد و خاک راندمان کاری این دستگاهها را پایین می آورد و هزینه های زیادی جهت کالیبره کردن آنها تحمیل می شود که آسفالت از اولویت های مهم است .
فرماندار خوسف در این بازدید ضمن تقدیر از خدمات شبکه بهداشت درمان و اورژانس با توجه به حجم کاری بالا در ایام تعطیل گفت : عوض کردن اسامی توقعات مردم را بالامی برد و این عوض شدن نام ها بزرگترین ظلم به شهرستان های تازه تاسیس است که تابلوهای اداره ها عوض می شود ولی اختیارات تفویض نمی شود و نیرو تعلق نمی گیرد .
"محمد شفیعی "در مورد آسفالت محوطه اورژانس و معابر اطراف قول مساعد داد و افزود : با توجه به این که قیر برای شهرداری خوسف خریداری شده است به محض تحویل به شهرستان عملیات آسفالت معابر و محوطه اورژانس انجام خواهد شد .
وی خواستار راه اندازی هر چه سریع تر اورژانس ماژان شد و گفت : با توجه به اینکه بخش جلگه ماژان بزرگترین بخش در استان است راه اندازی پایگاه اورژانس ضروری است که زمین تحویل شده و با توجه به این که روند ساخت آن زمان بر خواهد بود می توان از ساختمان قدیمی مرکز بهداشت ماژان تا زمان ساخت و تجهیز پایگاه اورژانس استفاده کرد که در این مورد با مسئول فوریت های پزشکی استان رایزنی خواهم کرد.
در حاشیه بازدید یکی از شهروندان گفت: با توجه به درخواست های زیاد مردم نسبت به نبود زیرساخت ها در شهرستان و نداشتن اختیارات برخی دستگاهها ، مردم مجبورند بعضی از مشکلات و مسائل خود را از طریق استان پیگیری کنند پس شهرستان شدن چه نفعی برای ما دارد، از جمله شبانه روزی نبودن و تعطیلی در ایام تعطیلات رسمی تنها داروخانه شهرستان ، نبود بخش تزریقات شبانه روزی ، کمبود امکانات و نیروی متخصص در مرکز بهداشت که برای کوچکترین بیماری و حتی زدن آمپول باید به مرکز استان مراجعه کرد .
شهروند دیگری که از حادثه واژگونی پراید با خبر بود نیز گفت: از آنجا که ثانیه ها برای رساندن مصدومان به بیمارستان حیاتی است . این سوال پیش می آید که تامین نیرو جهت خدمت رسانی به مردم در مواقع ضروری بر عهده کیست و اگر این حادثه و شبیه آن برای یکی از مسئولان و یا خانواده آنها پیش آید چه می کنند ، آن لحظه ای که خانواده مصدوم سر فرزند ، همسر یا ... را بر زانو گذاشته و هر ثانیه برای او یک ساعت می باشد و منتظر رسیدن ماشین اورژانس است ، چه کسی پاسخگو است ، امروز که ما مسئول هستیم نگذاریم کارمان نوش دارو پس از مرگ سهراب شود ، امیدوارم مسئولان امر هرچه سریع تر جهت تامین شبکه بهداشت و درمان و فوریت های پزشکی شهرستان خوسف اقدام کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار