آیین بازگشایی مدارس منطقه15 برگزار شد

مراسم بازگشایی مدارس در منطقه 15 با حضور حسینی ریاست منطقه ، محمدی شهردار منطقه 15 و سرهنگ ابراهیمی در مدرسه خیر ساز فقیهی رضایی برگزار شد .

کد مطلب: ۶۶۷۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران, مراسم بازگشایی مدارس در منطقه 15 با حضور حسینی ریاست منطقه ، محمدی شهردار منطقه 15 و سرهنگ ابراهیمی در مدرسه خیر ساز فقیهی رضایی برگزار شد .

در این مراسم حسینی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه15 با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی افزود: در سال ۵۹ دشمن تا بن دندان مسلح برای نابودی انقلاب نوپای ایران جنگ نابرابری را عیله کشورمان آغاز کرد، اما مردم ما برای حراست ا زکیان جمهوری اسلامی و پاسداشت آرمانهای مقدس نظام و شهیدان و امام شهدا از جان و مال خود گذشتند و در مقابل دشمن متجاوز جانانه ایستادگی کردند .
وی اظهار کرد: در طول جنگ تحمیلی ۳۳ هزار دانش آموز به طور داوطلبانه به جبهه ها اعزام شدند که بسیاری از آنان جان خود را در راه دفاع از وطن از دست دادند .
حسینی تصریح کرد: در سال ۱۳۶۴ یک مدرسه با ۷۰ دانش آموز برای اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل تعطیل می شود، آنان رفتند تا با بذل جان و مال خود درس شهادت و عزت مندی را به همگان آموختند .
وی یادآور شد: در آن زمان نیاز بود تا قلم ها به زمین نهاده شود و همگان برای دفاع از انقلاب، نظام، ناموس، شرف و آب و خاک میهن اسلامیمان راهی جبهه ها شوند اما امروز تکلیف چیز دیگریست و دانش آموزان بایستی در جبهه دانش آموزی و علم بکوشند و با ارتقاء سطح علمی خود در مصاف با دشمنی که با استفاده از هر حربه ای سعی در تهی کردن جوانان ما از فرهنگی غنی ایرانی اسلامی دارد، پیروز میدان باشید و یکی از راههایی که میتوان بر دشمن پیروز شد استفاده از فرهنگ عاشوراست و زنده نگه داشتن محرم وصفر است .

در ادامه مهندس محمدی شهردار منطقه 15گفت: روحیه ای را که امروز در میان دانش آموزان این مدرسه دیدیم ما را بیش از پیش امیدوار کرد، پیام حضور امروز ما در این مدرسه آنست که قول می دهیم که ارتباط بیشتری بین شهرداری و اموزش وپرورش برقرار شود تا در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات مدارس کاهش پیدا کند
وی در پایان از والدین دانش آموزانی که چنین فرزندان پرشور و مستعدی را راهی مدارس کرده اند، قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار