آخرین وضعیت دانش آموزان هرمزگانی/تنها یک نفر در ICU بستری است

آخرین وضعیت مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی به شکلی است که تنها یک نفر در بخش ICU بستری است و بقیه یا در بخش های تخصصی مورد معالجه هستند و یا مرخص شده اند.

کد مطلب: ۶۶۲۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، 6 روز از سانحه وازگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات فرزانگان سازمان دانش آموزی در داراب استان فارس می گذرد.این سانحه ناگوار که منجر به فوت 7 دانش آموز، یک مربی همراه و کمک راننده شد، 34 مصدوم هم در پی داشت. بعد از چند روز تعدادی از مصدومان به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گفته و مرخص شدند اما مصدومیت 9 نفر زا آنها طوری بود که نیاز به رسیدگی بیشتر و اعمال جراحی داشت.

آخرین اطلاعات از وضعیت مصدومان نشان می دهد که حال عمومی آنها خوب بوده و در بخش های تخصصی تحت نظر پزشکان مورد معالجه هستند و فقط یک نفر( زینب شبانی) در بخش مراقبتهای ویزه بستری است. البته تعدادی از آنها هم مرخص شده اند.

دانش آموز بستری در بیمارستان

وضعیت مصدومان بیمارستان شهید رجایی شیراز

معصومه کرمی زاده آخرین عمل جراحی اش را انجام داد و اکنون حالش خوب است.

سارا خادمی دچار شکستگی ران و در رفتگی لگن شده و روز گذشته عمل جراحی اش را انجام داد و وضعیتش مطلوب است.

محدثه شب راه رجایی از ناحیه بازوی راست و پای راست دچار قطع عضو شده و دیروز به بخش عمومی منتقل شده؛ حال وی نیز رضایت بخش است .

ضریب هوشیاری محدثه ذاکری که در بخش آی سی یو بستری بود قابل قبول است و انتظار می رود تا شرایطش به گونه ای برسد که بتوان روی او عمل جراحی انجام داد؛ وی از ناحیه سر و صورت دچار تورم است .

دانش آموزان بستری در بیمارستان شهید نمازی شیراز

صدیقه صادقی از ناحیه دست راست دچار قطع عضو شده و کارهای درمانی ادامه دارد.

زینب شبانی تنها بیمار بستری در آی سی یو

فقط زینب شبانی هنوز هم در بخش آی سی یو بینارستان شهید نمازی بستری است. این دانش آموز از ناحیه کمر و سروصورت نیاز به عمل جراحی دارد. تیم پزشکی سطح هوشیاری او را بالای 8 اعلام کرده و امیدواریم حال وی هر چه سریعتر به شرایطی برسد که بتوان عمل جراحی لازم را رویش انجام داد.

دانش آموزان بستری شده در بیمارستان داراب

آرزو دیدار به صورت اورژانسی در روز اول حادثه مورد عمل جراحی ستون فقرات در چند سطح قرار گرفت. عمل جراحی ارتوپدی به منظور ترمیم شکستگی و پارگی اندام ها تحتانی در همین مرکز انجام شد و معاینات بعد از عمل جراحی ها نشان می دهد که نتایج رضایت بخش است. امیدواریم که با اقدامات صورت گرفته درجات آسیب نهایی وی محدود شده باشد.
با توجه به آسیب شدید بافت نرم اندام تحتانی جهت عمل جراحی پلاستیک به مرکز فوق تخصصی شهید رجایی شیراز منتقل شد.
صدیقه سولقانی مرخص شده و آمبولانسی از ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان برای انتقال او آمد. وی باید کارهای مربوط به فیزیوتراپی و ارتوپدی اش را به صورت سرپایی دنبال کند.
ساجده ذاکری زاده جراحی ارتوپدی روی اندام تحتانی را گذراند و با وجود شکستگی چند تکه ای توان حرکتی مفاصل حفظ شده است. شکستگی مهره کمری توسط جراح اعصاب و ستون فقرات مدیریت شد و در حال حاضر نیاز به اقدام اورژانسی ندارد و امروز چهارشنبه مرخص شد.
زهرا ذاکری مورد عمل جراحی ارتوپدی اندام فوقانی سمت راست برایش انجام شد و طبق نظر پزشک معالجش امروز مرخص شد.
فائزه ذاکری به شیراز منتقل شده. این بیمار دچار ضربه مغزی شده بود که مورد عمل جراحی قرار گرفت و طبق اعلام پزشک معالج عمل جراحی اش خوب بود. وی البته مورد عمل جراحی اندام تحتانی قرار گرفت و بقیه اقدامات پزشکی و جراحی اش باید در شیراز پیگیری شود.
به گزارش پانا، ساعت ۳ و ۵۹ دقیقه صبح روز جمعه 10 شهریور ماه سال جاری خبر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر اهل رودان (استان هرمزگان) حوالی قلعه بیابان بخش جنت شهرستان داراب به اطلاع اورژانس شهرستان رسید و نیروهای امداد سریع به محل حادثه اعزام شدند.
بر اثر این رویداد، متاسفانه شماری از دانش آموزان جان باخته و دیگر دانش آموزان که مجروح شده بودند، روانه بیمارستان شدند.
این اتوبوس حامل 42 دانش آموز بود که به همراه دو سرپرست برای شرکت در اردو عازم شیراز بودند که در حوالی قلعه بیابان داراب دچار حادثه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار