روند تکمیل سد پلرود، 60 درصد پیشرفت دارد

استاندار گیلان گفت: روند احداث و تکمیل سد پلرود طی چهار سال گذشته ، از 19 درصد به 60 درصد رسیده است.

کد مطلب: ۶۶۰۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،محمدعلی نجفی در بازدید از سد پلرود واقع در شهرستان رودسر اظهار داشت: سد پلرود با طول تاج 572 متر و حجم آب تنظیمی 204 میلیون مترمکعب بزرگترین سد گیلان بعد از سد سفیدرود است.
وی با بیان اینکه همه‌ی دغدغه ما این بوده تا سد پلرود هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد، گفت : با بهره برداری از سد پلرود آب شرب هفت شهر لنگرود، رودسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم آباد، هزاران هکتار شالیزار و باغات چای منطقه تامین می شود.
وی با بیان اینکه در شروع کار دولت یازدهم و طی سالیان متمادی این سد شاهد پیشرفت 19 درصدی بوده، خاطرنشان کرد : پیشرفت احداث این سد طی چهار سال گذشته ، از 19 درصد به 60 درصد رسیده که در برابر سالیان سال پیشرفت کند پروژه، ارزشمند است.
استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های آب منطقه‌ای استان در به ثمر رساندن سدهای استان و همچنین سدهای لاستیکی اظهار داشت : سد پلرود طی یک سال گذشته، 20 درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر شاهد پیشرفت 60 درصدی آن هستیم.
عملیات اجرایی ساخت بدنه‌ سد مخزنی پلرود با ارتفاع یکصد متر و طول تاج 572 متر، در سال 1389 آغاز شد. این سد با قدرت تنظیم سالانه 204 میلیون مترمکعب، آب کشاورزی 18 هزار و 720 هکتار شالیزار، 10 هزار و 822 هکتار باغ چای و 40 میلیون مترمکعب نیاز مصارف صنعتی و آب شرب شهرستان‌های لنگرود، رودسر و املش در شرق گیلان را تأمین می‌کند. سد پلرود در پنج کیلومتری رحیم آباد رودسر، دومین سد بزرگ استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار