در گفت وگو با پانا عنوان شد؛

طرح "ممنوعیت ازدواج دختران زیر13سال" مخالفان زیادی دارد

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال گفت: ریشه بسیاری از این ازدواج ها فقر و فرهنگ نادرست است.

کد مطلب: ۶۵۹۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد

طیبه سیاوشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره آخرین وضعیت طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال گفت:این طرح در کمیسیون فرهنگی ، کمیته زنان، ورزش و خانواده در حال بررسی است. به علت بالا بودن آرای مخالف با این طرح، ما باید مستندات بسیاری جمع آوری کنیم تا بتوانیم با تمام قدرت از این طرح دفاع کنیم.

سیاوشی در ادامه افزود: مستندات مورد نیاز ما شامل مستندات پزشکی،اجتماعی و فرهنگی است. ما از اداره تعاون و وزارت آموزش و پرورش خواسته ایم تا این مستندات را در اختیار ما قرار دهند. این مستندات پشتوانه ای قانونی برای دفاع از این طرح محسوب می شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در رابطه با مخالفت هایی که با طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال می شود گفت: این طرح مخالفان زیادی دارد که باید با تعامل و مستندات به راهکار قانونی دست پیدا کنیم .

سیاوشی با تاکید بر این موضوع که این طرح هم اکنون در کمیسیون قضایی به سر می برد ادامه داد: از طرف کمیسیون قضایی تا الان مخالفتی نداشته ایم، اما باز هم باید برای اطمینان مستنداتمان را کامل تر کنیم تا در صورت هرگونه مخالفتی امکان دفاع از طرح را داشته باشیم.

وی با توجه به اینکه آیا تصویب این طرح می تواند از بروز ازدواج های این چنینی جلوگیری کند گفت: تصویب طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال یک قانون است، قانون نمی تواند به تنهایی بازدارنده یک کار باشد. فرهنگ سازی درست و مناسب می تواند در کنار این قانون کمک کننده بسیار خوبی باشد. ما باید بیشتر از اینکه به دنبال تصویب قوانین باشیم، به فکر فرهنگ سازی درست باشیم.

طیبه سیاوشی افزود: ریشه بسیاری از این ازدواج ها فقر است. خانواده هایی که از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند، در اکثر موارد راضی به ازدواج دخترشان می شوند. فقر را نمی توانیم از بین ببریم، اما با فرهنگ سازی درست می توانیم جلوی چنین ازدواج هایی را بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار