در گفت‌وگو با پانا

محمودی، عضو فراکسیون زنان مجلس: طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال به‌زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

تهران (پانا) - عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می‌گوید روند بررسی طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال به زودی در کمیسیون‌های تخصصی مرتبط آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۰۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
محمودی، عضو فراکسیون زنان مجلس: طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال به‌زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

سمیه محمودی در گفت‌وگو با پانا درباره بررسی طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال گفت: این طرح در سال گذشته از سوی فراکسیون زنان مجلس مطرح شد و کمیسیون فرهنگی نیز در کنار فراکسیون زنان پیگیری‌های لازم را انجام دادند اما با توجه به حجم کاری مجلس و فصل بودجه 97، کار بررسی این طرح به تعویق افتاد و قرار شد در سال جاری دنبال شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون مدنی حداقل سن ازدواج در ایران 13 سال ذکر شده و دختران پایین تر از این سن باید با اذن پدر ازدواج کنند که معتقدیم این حکم قانونی نیازمند اصلاح است. در فراکسیون زنان با همکاری نهادهای مربوطه و نظر مراجع دنبال این هستیم که حداقل سن ازدواج برای دختران 15 سال باشد و ازدواج دختران در سنین پایین از لحاظ قانونی ممنوع شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ازدواج دختران در سنین پایین در استان‌های جنوب شرقی و شمال غربی بیش از سایر استان‌های کشور انجام می‌شود، گفت: معتقدیم که بخش مهم آن ارتقای سطح فرهنگ و همچنین سطح آموزش در میان خانواده‌هاست تا این موضوع به تدریج اصلاح شود اما به لحاظ قانونی هم نیازمند مصوبه‌ای هستیم تا موضوع ازدواج کودکان منتفی شود.

محمودی ابراز امیدواری کرد که طرح «ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال» هر چه سریعتر در صحن علنی مجلس تصویب شود و به تأیید شورای نگهبان برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار