چرایی رأی به بطحایی از دید آمار و ارقام (۲)

مراکز اسکان بیماران صعب العلاج، شاهکار عملکرد بطحایی در آموزش‌وپرورش

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، در برنامه خود برای امور معیشتی و رفاهی فرهنگیان، روش هایی را ارایه کرده اما شاید شاهکار عملکرد بطحایی در دوران حضورش در وزارتخانه، احداث مراکز اسکان بیماران صعب العلاج باشد که اجر دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت.

کد مطلب: ۶۵۳۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، سید محمد بطحایی، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، در برنامه خود برای امور معیشتی و رفاهی یک میلیون فرهنگی، روش هایی را ارایه کرده، به طور مثال در بند 16 بخش "مهم ترین مشکلات و چالش ها " به وجود مشکلات منزلتی ، معیشتی و رفاهی و به تبع آن کاهش انگیزه معلمان پرداخته است.

وی دربند 13 عناوین برنامه خود نیز "ایجاد نظام جامع رفاهی معلمان را به منظوربهبود وضعیت درمان و سلامت" مطرح کرده است.

سید محمد بطحایی در زمان تصدی سه ساله پست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با توجه جدی به سلامت معلمان و خانواده آنان ، سنگ بنای بخشی از نظام جامع رفاهی را با تاسیس "مراکز اسکان بیماران صعب العلاج فرهنگی"، بنا نهاد.

با توجه به جمعيت بيش ازیک میلیون و 600 هزار نفري كاركنان شاغل و خانواده آنها، هر ساله تعداد زيادي از اين افراد جهت معالجه و درمان به قطب‌هاي درماني كشور مراجعه مي‌نمايند كه متأسفانه به دليل عدم ظرفيت و پيش‌بيني فضاي مناسب براي اسکان موقت با مشكلات جدي مواجه مي باشند و بعضاً مازاد بر هزينه‌ي درمان هزينه‌هاي زيادي را بايد بابت اسكان پرداخت کنند.

بطحایی با همت همکاران خود در استان ها ،با هدف حمايت از بيماران صعب العلاج به ايجاد و راه اندازي مراکز اسکان بيماران صعب العلاج در قطب هاي پزشکي کشور(شهر هاي بزرگ) اقدام کرد. در اين مراکز، بيماران مذکور مي توانند بدون پرداخت هزينه و به صورت رايگان تا زماني که مسير درمان آنها ادامه دارد ، اسکان داشته باشند.

در حال حاضر 10 مركز اسكان بيماران صعب‌العلاج با شرايط ويژه در 10 استان (استان‌هاي آذربايجان‌شرقي، اردبیل ، اصفهان، خراسان‌جنوبي، خراسان‌رضوي، تهران، فارس، كرمان، كرمانشاه و يزد) راه‌اندازي شد.

مراکز اسکان بیماران صعب العلاج به مکانی اطلاق می شود که به منظور ارایه خدمات اقامتی کوتاه مدت به فرهنگیان بیمار (با اولویت صعب العلاج ، خاص و پرهزینه ) و خانواده های آنان اعم از شاغل ، بازنشسته و و ظیفه بگیر در قطب های درمانی کشور تجهیز و راه اندازی شده است.

سعید سلطانعلیان/فرهنگی بازنشسته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار