نماینده مردم تهران: رأی ندادن به کابینه دوازدهم دیدگاه انحرافی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این که برخی می گویند به کابینه رأی ندهیم یک دیدگاه انحرافی است که این روزها مرتب تبلیغ می شود و برخی از رسانه های عمومی و سراسری کشور هم متاسفانه به آن دامن می زنند.

کد مطلب: ۶۵۲۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا اظهار کرد: نباید کسانی که خود را همراه دولت می دانند دچار یک اشتباه تاریخی شوند که در مجالس قبل سابقه دارد. یعنی در دولت احمدی نژاد بیش از پنج وزیر را حامیان او با همراهی مخالفانش رد کردند و این بدعتی است که در طی این سه دوره اخیر مجلس باب شده است. در گذشته معمولا کسانی که خود را همراه و طرفدار دولت می دانستند بی کم و کاست به لیست دولت رأی می دادند و این به معنای قوت و عزت دولت و قوت و عزت مجلس بود.

وی افزود: بنده شخصا به همه کابینه رأی خواهم داد و از همه دوستان می خواهم که برای همراهی با دولت به همه کابینه بی کم و کاست رأی بدهند و اگر ما تصور کنیم که سوار قطاری شده ایم باید آن را پایش کنیم و متفق و متحد باشیم اگر از دولت و یا رئیس دولت گلایه می کنیم رفتار حزبی نداشته ایم این رفتار ضد حزبی است که از برخی بروز پیدا کرده و ما می خواهیم نقد را از باب منافع شخصی و نه از باب منافع حزبی عنوان کنیم و این حقیقت ماجرا است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به منافع حزبی می اندیشیم باید به سنت های حزبی که در همه دنیا باب است پایبند باشیم و از خود رفتار حزبی نشان دهیم .

وی خاطر نشان کرد: موضوع رأی دادن به کابینه موضوع مطالبات مردم نیست بلکه کابینه همکاران رئیس جمهوری برای رسیدن به مطالبات هستند بنابراین آنچه مردم مطالبه می کنند و یا مطالبه کرده اند آن مطالبه ای است که رئیس جمهوری باید با ابزارهای که انتخاب می کند بگوید محقق می شود یا خیر. مانند این است که مردم به رئیس جمهوری خود اعتماد کردند و ما بگوییم به این اعتمادی که مردم به وی کرده اند اعتماد نمی کنیم .

محجوب گفت: این اقدامات از طرف برخی از رسانه ها صحیح نیست چنین رفتار هایی یعنی رفتن به مسیری که دولتی را به سقوط و یا اضمحلال نزدیک کردن. اگر کسانی در گذشته موفق به انجام چنین کاری نشده اند امروز می خواهند به دست کسانی و به نام مطالبه مردم این کار را انجام دهند .

وی گفت: مردم مطالبه خود را از رئیس جمهوری دارند نه از وزرا و جناب رئیس جمهوری هم هر زمانی که ببینند کسی نمی تواند کار کند او را عزل می کند نه نیاز به توضیح دارد و کسی هم لازم نیست از او توضیح بخواهد مگر ما نمایندگان مجلس زمانی که می خواستیم هیأت رئیسه مجلس معرفی کنیم و یا کاندیدا معرفی کردیم رفتیم از رئیس جمهور بپرسیم اگر مراد مشاوره حزبی است همیشه باید این مشاوره وجود داشته باشد اگر در امور خود مشاوره کردیم امروز نیز می توانیم در مورد این موضوع از دیگران گلایه کنیم آنهم گلایه نه اقدام چنین کاری اقدام علیه دولت است .

نماینده مردم تهران تصریح کرد: این خودخواهی است که ما در امور مربوط به خودمان با هیچ کس مشورت نمی کنیم اما دیگران را موظف می کنیم در همه امور با ما مشورت کنند و اسم این را می گذاریم مطالبات مردمی درصورتی که مطالبه مردمی یک دولت قوی ، هماهنگ با رئیس جمهوری و از شخص رئیس جمهوری است مردم به رئیس جمهوری رأی داده اند نه به وزرایش به وزرا ما به عنوان نمایندگان مردم قرار است که رأی دهیم زیرا مردم برای این امور به ما رأی داده اند .

وی خاطرنشان کرد: البته بر اساس وظیفه نمایندگی هر شخصی آزاد است به هر شخصی که علاقه دارد رأی دهد و یا ندهد اما جریانات باید تکلیف خود را از این قضیه مستثنا کنند. جریانات باید طبق سنت و رفتار درست و صحیح عمل کنند این نباید با وظایف فردی نمایندگان مخلوط شود نمایندگان وظیفه فردی دارند اگر خود را فرد می دانند که به فردشان رای دهند اما اگر خود را تابع و پیرو جریانی می دانند و معتقدند که ضعف کشور در این است که جریانات در آن حاکم نیستند این مسیر ، مسیر نادرستی است و باید این مسیر را اصلاح کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار