در گفت و گو با پانا:

نماینده تهران: برخی وزرا در ارزشیابی فراکسیون امید نمره مطلوبی نگرفتند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ملزم نیستند به همه گزینه های پیشنهادی کابینه رأی اعتماد بدهند و به همین منظور از همه کسانی که به عنوان گزینه مطرح شده اند برای ارائه طرح ها برنامه هایشان دعوت می شود .

کد مطلب: ۶۵۱۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا اظهار کرد: قرار است که فراکسیون امید کمیته هایی را با توجه به اعضای هر کمیسیون تشکیل دهد تا برنامه های وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و سپس نظرات خود را در فراکسیون عمومی اعلام می کنیم که پس از جمع بندی همه نظرات ، کمیسیون تصمیم می گیرد که به یک وزیر رأی بدهد و یا به آن اعتماد نکند.

وی افزود: به طور مثال ما که در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هستم باید صلاحیت دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ورزش و جوانان را مورد بررسی قرار دهیم که به همین منظور با وزرای پیشنهادی جلسه می گذاریم و نظرات اعضای کمیسیون فرهنگی در این زمینه ارائه می شود و پس از این در مجمع فراکسیون امید مطرح می شود .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : این حرف صحیح است که نمایندگان ملزم نیستند به همه گزینه های کابینه رأی اعتماد بدهند و بر اساس کارشناسی های صورت گرفته عملکرد و برنامه های همه گزینه های معرفی شده را بررسی می شود و مخالفان و موافقان در مورد وزیر پیشنهادی صحبت می کنند و رأی داده می شود .

وی خاطرنشان کرد:فراکسیون امید بر اساس برنامه های که وزیر پیشنهادی ارائه می دهد توانمندی و عملکرد وی را ارزیابی می کند و اگر در کابینه دولت یازدهم هم وزیر بوده است سوابق مورد بررسی قرار می گیرد و پس از انجام تمام این مراحل فراکسیون امید به این نتیجه می رسد که به وزیر پیشنهادی رأی اعتماد بدهد یا خیر .

ذوالقدر تصریح کرد: البته فراکسیون امید از وزرای کابینه یازدهم ارزشیابی کرده است که هر کدام از وزراء در آن نمراتی که دریافت کرده بودند اما به این معنا نیست که اگر وزیری که در دولت یازدهم کارنامه مثبتی داشته است به هیچ وجه دعوت نشود بلکه از همه آنها دعوت می شود تا در کمیته ها حاضر شوند که می توان از وزاریی مانندد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ،سید محمود علوی وزیر اطلاعات و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت که کارنامه ای مثبتی داشته اند در این زمینه نام برد .

وی یاد آور شد : البته وزرایی که بر اساس ارزشیابی های صورت گرفته نمره مطلوبی کسب نکردند فراکسیون امید حساسیت بیشتری روی آنها دارد اما به خاطر برخی حساسیت های فعلی نمی توانیم نام افرادی که قبلا وزیر بودند و رضایتی از عملکرد آنها وجود ندارد را مطرح کنیم .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خواسته اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کابینه این است که به مشکلات اساسی مملکت که شامل مشکلات اقتصادی ، اشتغال ،ایجاد آرامش و امنیت در کشور است رسیدگی کنند و در راستای تعامل سازنده بین مجلس و دولت گام برداند و نمایندگان نیز با وزرای پیشنهادی که موفق به کسب رأی اعتماد می شوند تعامل و همکاری خواهند داشت تا بتوانند در جهت رسیدن به وعده هایی که توسط رئیس جمهوری به مردم داده شده است اقدام کنند زیرا مردم نیز پای این آرمان ها ایستادند و به همین علت به آقای روحانی رأی داده اند .

وی گفت : امیدواریم وعده ای که آقای روحانی در مراسم تحلیف دادند و هدف اصلی خود را برقراری صلح در داخل و خارج کشور است عنوان کردند که همان رویکرد مصلحی در داخل و کشور است دست یابند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار