مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

هدف از اجرای طرح نماز کلید بهشت آموزش درست خوانی نماز است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: هدف از اجرای طرح نماز کلید بهشت آموزش درست خوانی نماز به سواد آموزان است.

کد مطلب: ۶۵۱۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، شهریار فولادوند در افتتاحیه طرح عملی نماز کلید بهشت که در کانون امام خمینی (ره) برگزار شد افزود: حوزه آموزش بزرگسالان یکی از سخت ترین دوره های آموزشی است زیرا معلمان علاوه بر آموزش به اولیا بی سواد دانش آموزان باید داوطلب آموزش را هم پیدا کنند.

وی اظهار داشت: آشنایی سواد آموزان با ضرورت اقامه نماز، علاقه مندی به خواندن نماز و رعایت احکام آن، تقویت نحوه تلفظ صحیح نماز، آشنایی سوادآموزان با برخی از احکام نماز، تشویق و ترغیب سواد آموزان به برپایی نماز و تقویت نگرش سوادآموزان به قرائت صحیح نماز از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: سازمان سواد آموزی با هدف آموزش افراد با سن 10 تا49 ساله که به دلایلی نتوانستند درس بخوانند یا مدرک تحصیلی آن ها کمتر از سوم ابتدایی است شکل گرفته و طرح نماز کلید بهشت به عنوان مکمل این آموزش ها در جهت درست خوانی نماز انجام می گیرد.

فولادوند ادامه داد: طرح نماز کلید بهشت در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم انجام می گیرد که کتاب کلید بهشت در دوازده ساعت و 120 جلسه و هر جلسه ده دقیقه تدریس می شود.

وی گفت: اگر فردی چیزی را به اشتباه بیاموزد تصحیح و پاک کردن آن از ذهنش بسیار دشوارتر از فردی است که می خواهد آموزشی را فرا بگیرد بنابراین آموزش صحیح خوانی نماز به اولیا می تواند کار بسیار دشواری برای معلمین باشد و موفقیت در این امر مهم منوط به برقراری ارتباط مناسب با سواد آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ایجاد انگیزه در بین سواد آموزان می تواند گامی موثر در جهت ترغیب آن ها به آموزش درست خوانی نماز باشد.

فولادوند افزود: مربیان آموزش دهنده این طرح متولی ایجاد ارتباط صحیح بین سوادآموزان با خدا هستند و آداب درست سخن گفتن بندگان با خدا را به آن ها می آموزند که این کار دربردارنده ثواب بی شماری نزد خداوند است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 350 اولیا بی سواد در ناحیه یک اراک داشتیم که با تلاش سازمان سواد آموزی 100 نفر از آنها آموزش دیدند و امسال نهضت سواد آموزی در نظر دارد آموزش اولیا بی سواد در حاشیه شهر و روستاها را نیز به معلمان حق التدریس محول کند.

طرح عملی نماز کلید بهشت به مدت 2 روز با حضور اساتید کشوری در کانون امام خمینی(ره) اراک در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار