رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری اولین کار سوق مهندسی ژنتیکی مدارس به میزبانی تبریز

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش آذربایجان شرقی از برگزاری اولین کار سوق قطبی - کشوری مهندسی ژنتیکی ویژه دانش آموزان پایه هشتم در مرکز استعدادهای درخشان شهید مدنی ناحیه چهار تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۰۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

ناصر ممی پور در گفت و گو با خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه این کارگاه در سراسر کشور به میزبانی 4 قطب برگزار می شود، گفت: آذربایجان شرقی بعنوان قطب دوم میزبان استانهای آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش آذربایجان شرقی درادامه اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگروه ها، آشنایی دانش آموزان با زیست فناوری و تغییرات ژنتیکی موجودات زنده می باشد.

ممی پور با اشاره به اینکه این کارسوق برای اولین بار در سطح کشور برگزار می شود، افزود: کارسوق مذکور مخصوص دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان پایه هشتم بوده و از 4 کارگروه بیو انفورماتیک، کلونینگ، کار با باکتری و بیان ژن و با حضور11نفر از اساتید و مدرسین اعزامی از ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه 82 دانش آموز دختر و پسر از چهار استان در کارسوق مهندسی ژنتیکی شرکت کرده اند، افزود: دانش آموزان در قالب تیم های 4 و 5 نفره و هردانش آموز در یکی از چهار کارگروه مذکور با انتخاب و علاقه خودشان شرکت خواهد نمود.

وی در پایان با اشاره به اینکه کارسوق آموزش مهندسی ژنتیکی دو روزه بوده و دانش آموزان بعد از آموزش، طرح های پژوهشی خود را در مدت زمان شش ماهه انجام می دهند، افزود: این طرحهای پژوهشی به ستاد توسعه زیست فناوری معاونت محترم علمی وفناوری ریاست جمهوری ارسال می شوند و از پژوهشگران دارای طرحهای منتخب در اسفندماه 96 در تهران تجلیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار