دوره آموزشی نقاشی‌خط در اسلامشهر برگزار می‌شود

رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر گفت: برای اولین بار در کشور دوره آموزشی نقاشی‌خط با بازار کار فوق‌العاده در اسلامشهر برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۵۰۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناشهرستانهای تهران،سید جلیل قاسمی رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر اعلام کرد: نقاشی‌خط یکی از گرایش‌های تجاری و بین‌المللی خوشنویسی محسوب می‌شود که در چند سال اخیر مورد استقبال هنرمندان قرارگرفته و اساتید بزرگ و برجسته‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند .

وی با بیان اینکه انجمن خوشنویسان اسلامشهر برای اولین بار در کشور دوره نقاشی‌خط برگزار می‌کند، اضافه کرد: تاکنون هیچ دوره‌ای در این زمینه برگزار نشده وبخشی از آن شاید به خاطر این است که ارائه نکات ظریف و پیچیده و فراوان این گرایش هنری بسیار زیاد است و انتقال آن نیز ممکن است سخت به نظر برسد .

قاسمی ادامه داد: بخش دیگر آن نیز مربوط به هنرمند است که باید نقاشی، رنگ، فضا، ریتم و … را تجربه کند و پس از آن باید خط را آموزش ببینید که این حوصله وجود نداردو به همین دلیل آموزش نقاشی‌خط به این شکل وجود نداردو اگر مباحثی هم در دانشگاه گفته شود به صورت گذرا، کوتاه و تئوری بوده و کمتر به صورت عملی است .

وی خاطرنشان کرد: این دوره، دوره ممتازی است که در آن مبانی هنری‌های تجسمی اعم از گرافیک، خوشنویسی، هندسه، طراحی حروف و در حوزه نقاشی‌خط تکنیک‌های موجود آموزش داده می‌شود .

رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر با بیان اینکه پیش نیاز حضور در این دوره‌ها آشنایی با نقاشی و خوشنویسی است، افزود: حتی اگر کسی با این دو رشته آشنا نباشد می‌تواند با تلاش و استعداد و جدیت در تمرین‌ها به توفیقات دست پیدا کند .

این هنرمند ادامه داد: هنر خوشنویسی منحصر به ایران و برخی از کشورهایی همسایه است، اما نقاشی‌خط و گرایش‌های نوین بیشتر مباحث زیبایی‌شناسی در هنر و مباحث انتزاعی را مطرح می‌کند و بازار کار فوق‌العاده‌ای دارد. در حال حاضر آثار نقاشی‌خط هم در کشور و هم در عرصه بین‌المللی به فروش می‌رسد.

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار