رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی :

جذب حداکثری دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم صورت گرفت

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی گفت: خوشبختانه دردولت یازدهم «تدبیروامید» و با کمک طرح خرید خدمات آموزشی جذب حداکثری دختران بازمانده ازتحصیل در مناطق محروم صورت گرفت .

کد مطلب: ۶۴۸۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، مرضیه گرد در نشست علمی تخصصی شناخت ابعاد حضرت فاطمه معصوم سلام الله اظهارکرد: باافتخاراعلام مي کنیم دفتر امور زنان وزارت آموزش وپرورش در دولت تدبیر و امید، اقدامات اساسی برای تقویت حوزه های آموزش دختران صورت داده است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی به تعاملات مشترک وزارت آموزش وپرورش و حوزه معاونت امور زنان ریاست جمهوری اشاره و تصريح كرد: با حمایت‌های مادي ومعنوی که از دختران بازمانده از تحصیل شده است، توانستیم اقدامات خوب و ماندگار را به دل مناطق محروم به ویژه مدارس شبانه روزی های دختران ببریم .
وي به نقش اولیا و آحاد جامعه به عنوان عوامل اثرگذار در تعليم و تربيت فرزندان اشاره كرد و افزود: رفتار معلمان، اولیا، مربیان و خانواده بر دانش آموزان دختر باید مورد توجه قرار گيرد.
گرد به نقش صداوسیما درالگو سازی برای دختران و زنان جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: بحث ارزش نهادن به دختران و زنان مسئله بسیارمهمی است که همه نهادهای کشور و به ویژه صداوسیما می‌تواند تاثیرمثبتی در نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی در دانش آموزان و خانواده‌ها داشته باشد و با استفاده از چهره معلمان عزیزکه از همسران شهدا و یا جانبازان هستند الگوهای خوب تعلیم وتربیت را به جامعه معرفی کنند.
گرد ادامه داد: متاسفانه ما استانهایی داریم که بعلت شرایط قومی، مذهبی و اعتقاداتی اولیا شان، از حضور دانش آموزان دختر در مدارسی که معلم مرد دارند امتناع می نمایند ولی ما خوشبختانه توانستیم حدود 2 هزار دانش آموز ابتدایی که از تحصیل به دلایل تعصبات قومی و مذهبی محروم مانده بودند را از طریق طرح خرید خدمات آموزشی تحت پوشش آموزش رایگان قرار دهیم .
وی با اشاره به حضور زنان ایثارگر، جانباز و همسران شهدا و نقش آنان در تربیت دانش آموزان کشورگفت: ما باید از تجربیات و الگوهای مناسب زنان فرهنگی در جهت رشد و اعتلای نظام تعلیم وتربیت بهره ببریم ودر جهت معرفی زنان خیرفرهنگی که در خیریه‌های شبانه روزی در استان های دور افتاده و محروم مشغول فعالیت هستند نیز اقداماتی انجام دهیم .
وی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی فعالیت زنان در جامعه باید در حوزه زنان به خصوص عدم تمایل آنان بر قبول همکاری در پست های مدیریتی صورت گیرد افزود: ما باید به سمت شایسته سالاری روی آوریم و به تفاوت‌های فردی هر دختر و پسری باید اندیشید و برای حضور زنان و دختران ما با توجه به اهمیت وظایف شان در خانواده برای حضور در پست های مدیریتی نیازمند آموزشهای عملی ، علمی و کاربردی هستیم که همه جانبه باشد و درآینده انشاالله با همکاری دفتر امور زنان محقق گردد.
وی با اشاره به اینکه در دولت برای اولین بار معاونت حقوقی امور زنان تشکیل گردید و از جایگاه قبلی ارتقاء یافت افزود : امیدواریم در آینده با توسعه این حوزه و ادامه همکاری ها با وزارت آموزش وپرورش بتوانیم در آینده نزدیک در حوزه مناطق محروم و بویژه مناطق عشایری برنامه های خاص برای آموزش های دختران با کمک و همکاری گروههای مردم نهاد داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار