معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

سامانه فهرست اطلاعات مکانی گيلان به مرحله بهره‌برداری رسید

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به بهره برداری از «سامانه فهرست اطلاعات مکانی استان گيلان» گفت: دسترسی سریع‌ کاربران به اطلاعات مکانی مورد نیاز از جمله اهداف ایجاد سامانه مذکور است.

کد مطلب: ۶۴۶۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، وحید طیفوری با اشاره به بهره برداری از «سامانه فهرست اطلاعات مکانی استان گيلان» در 28 تیر 96، اظهار کرد: جلوگیری از انجام موازی ‌کاری در امر تهیه نقشه و اطلاعات مکانی، جلوگیری از اتلاف منابع، بودجه و زمان در تهیه نقشه و اطلاعات مکانی، دسترسی سریع‌ کاربران به اطلاعات مکانی مورد نیاز از جمله اهداف ایجاد سامانه فهرست اطلاعات مکانی استان گيلان است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان ادامه داد: با استفاده از این سامانه، کاربران می‌توانند قبل از تهیه هرگونه نقشه و اطلاعات مکانی مورد نیاز، مشخصات نقشه‌ها و اطلاعات مکانی موجود در سطح استان را بررسی نموده و در صورت وجود مشخصات اطلاعات مکانی مورد نظر در سامانه، با مراجعه به دستگاه‌ یا نهاد اجرایی ذیربط، مطابق با ضوابط قانونی آن دستگاه یا نهاد و در صورت امکان، اطلاعات مورد نیاز خود را در صورت امکان دسترسی اخذ نمایند. همچنین از این سامانه می‌توان در خصوص ایجاد و راه‌اندازی زیرساخت اطلاعات مکانی «SDI» استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات مورد نیاز سامانه فهرست اطلاعات مکانی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان در حال تکمیل و بارگذاری و بهنگام‌سازی می‌باشد و آن بخش از اطلاعات که مورد تایید قرار گرفته از طریق جستجوی پویا، قابل ارایه به کاربران است.

طیفوری عنوان کرد: دسترسی به «سامانه فهرست اطلاعات مکانی استان گيلان» از طریق لینک پایگاه اطلاعات آماری استان گیلان در درگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به نشانی «mpogl.ir» و یا از طریق «sdi.mpogl.ir» فراهم می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار