رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری:

بیشتر آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در نشست خبری هفته بهزیستی که با حضور اصحاب رسانه در اداره بهزیستی ری برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد است.

کد مطلب: ۶۴۳۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران ،سید محمد رحیم فاضلی نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در نشست خبری هفته بهزیستی که با حضور اصحاب رسانه در اداره بهزیستی ری برگزار شد، اظهار داشت: عوامل مختلفی مانند فقر، بیکاری، توزیع نامتوازن درآمد، حاشیه نشینی، تصادفات و پایین بودن مهارت‌های حرفه‌ای در پیدایش آسیب‌های اجتماعی نقش دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه افرادآسیب دیده به دو دسته تقسیم می شوند، گفت: آسیب دیدگان جسمی و ذهنی(معلولین) و آسیب دیدگان اجتماعی مثل زنان سرپرست خانوار، دختران فرار از منزل، همسرآزاری و سالمند آزاری که سازمان بهزیستی با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعددی که در نظر گرفته، به این افراد خدمات متناسب ارائه می‌دهد.

فاضلی نژاد با اشاره به جمعیت ۴میلیونی معتادین و ۳میلیونی زنان سرپرست خانوار، تصریح کرد: وجود یک معتاد در نظام خانواده هر نوع آسیب اجتماعی دیگر را به تولید می‌کند و به دنبال آن همه افراد جامعه در معرض خطر قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان این‌که بین ۳ تا ۴۰درصد جمعیت کشور در معرض خط فقر مطلق و نسبی قرار دارند، گفت: رشد فقر باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی زیادی از جمله طلاق می‌شود.

فاضلی نژاد درخصوص خدمات اداره بهزیستی شهرستان ری بیان کرد: ۸هزار معلول جسمی و حرکتی، ۴هزاروپانصد معلول ذهنی، ۲هزار و پانصد ناشنوا، یک هزار و چهارصد نابینا و یک هزار نفر بیمار اعصاب و روان و بیش از ششصد معلول مجهول الهویه تحت پوشش بهزیستی ری هستند که همگی از ما انتظار ایجاد فرصت برابر در بحث تحصیل، زندگی، اشتغال و ازذواج را دارند.

/خبرنگار : زهرا روحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار