معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام:

صنعت مرغداری اردبیل قابلیت لازم برای ورود به بازار جهانی را دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: صنعت مرغداری استان اردبیل قابلیت های لازم برای ورود به بازار جهانی را دارد.

کد مطلب: ۶۴۰۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، حسن رکنی در جریان بازدید از زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ و کشتارگاه صنعتی لاین 2 آرتا جوجه سبلان اردبیل افزود: با کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری باید زمینه های پیشرفت در این صنعت در استان اردبیل را بیش از پیش ارتقا دهیم .
وی اظهار کرد: تلاش بر این است که سازه هایی که برای احداث واحدهای مرغداری در نظر گرفته می شود از هر لحاظ مهندسی و اصولی باشد ، سازه هایی که قبل از این در واحدهای مرغداری احداث شده به روز شوند و مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا شوند تا بتوانند بازده اقتصادی داشته باشند .
رکنی گفت: برای اقتصادی کردن تولید در بخش دام استان نیاز است به فعال کردن زنجیره تولید توجه ویژه ای شود ، ظرفیت تولید مرغ مادر در استان اردبیل با شتاب بیشتری در حال رشد است .
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام تصریح کرد: استان اردبیل در تولید جوجه یک روزه نه تنها نیاز داخلی کشوررا تامین می کند بلکه میزان قابل ملاحظه ای از جوجه یک روزه نیز به خارج از کشور صادر می شود .
رکنی گفت: در حال حاضر 2 میلیون و یکصد هزار تن گوشت سفید در مرغداری های کشور تولید می شود که برنامه ریزی شده حدود 500 هزار تن افزایش تولید نیز در واحدهای مرغداری گوشتی در کشور داشته باشیم .
گفتنی است:در استان اردبیل 375 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 6 میلیون و200 هزار قطعه ، 33 واحد مرغ مادر با ظرفیت یک میلیون و 540 هزار قطعه و 28 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 687 هزار قطعه فعال می باشد .
استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود 2 مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار