نماینده مردم شبستر در مجلس:

آمار ازدواج دختران زیر 14 سال نگران کننده است/توجه به ورزش بانوان

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: در سطح مجلس و استان پی گیر فرهنگ سازی برای کاهش آمار ازدواج دختران زیر 14 سال در روستاهای استان هستیم.

کد مطلب: ۶۳۹۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، معصومه آقا پور در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته و نمونه استان به اقدامات مجلس دهم و فراکسیون ز نان در امور بانوان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های مهم تصویب 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده برای اولین بار در برنامه ششم برای ورزش زنان به ویژه زنان روستایی، ورزش همگانی و صندوق جوانان بوده است.

وی افزود: صدور شناسنامه برای فرزندان زنانی که همسران خارجی دارند و به دلایلی آن ها را ترک کرده و بلاتکلیف گذاشته اند یکی دیگر از برنامه های ما است.

نماینده مردم شبستر در مجلس تصریح کرد: متاسفانه این کودکان تا 18 سالگی هویت نداشتند وطبق بررسی هایی که انجام شده فقط 6 مورد آن در شبستر مشاهده شد که این امر ما را بر آن داشت تا موضوع را در صحن علنی مجلس مطرح کنیم و اهبر معظم انقلاب هم براین تاکید داشتند.

آقاپور در ادامه توجه نماینده ولی فقیه در استان به ورزش بانوان را خواستار شدو ادامه داد: بسکتبال باوان استان در حال حاضر بودجه ای برای حضور رقابت های کشوری و بین المللی را ندارد.

وی گفت: به شدت پی گیر کسب پست های مختلف وزارتی و لایه دهای اول و دوم مدیریت توسط زنان در دولت دوازدهم هستیم چرا که مشارکت زنان در جامعه نشان دهنده توسعه پایدار است.

نماینده مردم شبستر در مجلس تصریح کرد: در سطح مجلس و استان پی گیر فرهنگ سازی برای کاهش آمار ازدواج دختران زیر 14 سال در روستاهای استان هستیم.

آقاپور با بیان این که البته این مشکل موضوعی جهانی است، گفت: بر اساس آمار سال 1395، 530مورد ازدواج دختران یر 14 سال در استان ثبت شده است که عواقب و تهدیدات این گونه ازدواج زودرس به مراتب بیشتر از فرصتهایش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار