نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در گفت و گو با پانا خبر داد:

اخذ مجوز کولبری توسط افراد غیر مرزی/آغار بیمه کولبران

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: افراد غیر مرزی به قصد قاچاق اقدام به اخد مجوز کولبری می کنند که این موضوع باید پیگیری قضایی شود .

کد مطلب: ۶۳۹۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا بااشاره به آخرین وضعیت بیمه کولبران گفت: هزینه های بیمه کولبران از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر تامین و شامل مستمری،بازنشستگی،از کارافتادگی و دیه می شود.

وی با بیان اینکه مطالبات کولبران درحال پیگیری است، بیان کرد: یکی از مطالبات این افراد برقراری بیمه است که این موضوع از 8تیر آغازشد و پیش بینی می شود تعداد 16تا18 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سالانه 5 درصد حق بیمه توسط کولبران پرداخت می شود و ما بقی آن توسط دولت تامین خواهد شد .

خضری افزود:بحث مناسب سازی جاده و تشکیل تعاونی مرزی و حمل بار با وسیله موتوری که از مطالبات کولبران به شمار می رود ، توسط مسئولان مربوطه در حال پیگیری است.

این نماینده درباره مجوز کولبران گفت: این مجوز حتما باید به اسم خود کولبر باشد چون شاهد این هستیم که افرادی از مناطق غیر مرزی اقدام به اخذ مجوز کرده و به وسیله آن قاچاق می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار