گلایه دادستان کشور از ستادهای مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز

دادستان کل کشور عدم وجود اراده و عزم جدی در امر برخورد با قاچاق کالا را بزرگترین علت عدم موفقیت ما در مقابله با این پدیده شوم دانست و گفت: از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نه تنها معجزه ای ندیدیم بلکه امروز شاهد ناکارآمدی آن نیز هستیم.

کد مطلب: ۶۳۹۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، حجت الاسلام والمسلمین "محمد جعفر منتظری " در همایش روسای پلیس آگاهی کشور با اشاره به لزوم توجه به نحوه تشکیل پرونده های قضائی اظهار داشت: آموزش نیروها برای صحیح عمل کردن به روش های قضائی از اهمیت زیادی برخوردار است. در دستگاه قضا شاهد هستیم کسی که رشته تحصیلی اش حقوق است پس از طی کردن دوره کارآموزی هنگامی که در پشت میز قضاوت می نشیند از تجارب عملی برخوردار نیستند و باید در میدان عمل تجربه کسب کند، لذا این موضوع نیز در پلیس آگاهی هم مطرح است.

وی به اهمیت موضوع بازجویی، تحقیق و کار قضائی اشاره کرد و خطاب به روسای پلیس آگاهی گفت: اگر شما و زیر مجموعه تان کاری که باید انجام شود را در چارچوب مقررات و قوانین انجام ندهید اولین نتیجه آن به خود ما بر می گردد به گونه ای که ما را آلوده می کند؛ اگر در برخوردها و نیز در عرصه تحقیقات از حد و مرز لازم فراتر برویم چگونه می توانیم جواب خدا را داده و نیز چگونه می خواهیم پاسخ هتک حرمت از یک مسلمان را بدهیم؛ همانگونه که ما وظیفه برخورد با مجرم و جرم داریم و این مسئله بسیار اهمیت دارد به همان اندازه اگر یک سری موازین و مقررات را رعایت نکنیم قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

دادستان کل کشور خطاب به روسای پلیس آگاهی گفت: بر اینکه چه مسئولیت سنگینی بر عهده دارید واقف هستیم و اگر به این موضوع توجه نکنیم ممکن است همچون شایع شدن یک بیماری ، دچار مشکل شویم.

دادستان کل کشور بر سلامت نفس و محیط کاری تأکید کرد و افزود: من و شما در مراحل تحقیق و بازجویی همچون پزشکانی هستیم که با بیماری های طاعون و وبا مواجهه می باشیم؛ لذا جامعه از ما انتظار دارد که در ایجاد یک محیط سالم تلاش کنیم و خواست عموم مردم این است تا محیطی سالم و امن داشته باشیم زیرا امنیت جامعه به دست شما عزیزان تأمین می شود.

منتظری ادامه داد: نیروی انتظامی مسئول ایجاد امنیت در جامعه است البته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی نیز این مأموریت را انجام می دهند؛ لذا بایستی این هم افزایی میان دستگاه های مختلف ایجاد شود و خواست عمومی تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در فراهم کردن بسترهای امنیت در جامعه گام های افتخارآفرینی برداشته است و گزارش های گوناگونی از اقدامات ناجا و دیگر دستگاه ها در این رابطه به دست ما رسیده است؛ نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت بسیار ستودنی است.

دادستان کل کشور عدم وجود اراده و عزم جدی در برخورد با قاچاق کالا را بزرگترین علت نبود موفقیت در کشور در این حوزه دانست و گفت: از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نه تنها معجزه ای ندیده ایم بلکه امروز می توانیم بگوئیم ناکارآمدی آن را شاهد هستیم.

منتظری با بیان اینکه مقوله امنیت ، مقوله بسیار مهمی است ، گفت: امنیت اولین و مهم ترین عنصر یک جامعه رو به ترقی است، زیرا در لوای امنیت توسعه و پیشرفت در عرصه های مختلف نظیر صنعت، پزشکی، تحقیقات و ... رخ می دهد و کشور مسیر ترقی و پیشرفت را طی می کند.

دادستان کل کشور به ناامنی در کشورهای پیرامونی و نیز مختل شدن چرخ های پیشرفت در این کشورها اشاره کرد و گفت: بحمدالله در کشور ما با همکاری ناجا و سایر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ، امروز امنیت خوبی را در کشور شاهد هستیم و این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که نگاهی به گوشه و کنار منطقه بیندازیم.

منتظری با اشاره به حادثه تروریستی اخیر گفت: در این حادثه چند تروریست از یک راه نفوذ کوچک وارد شدند البته لطف و عنایت خداوند باعث شد تا ما هوشیارتر باشیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: انتظارمان از دستگاه قضا این است که هم افزایی میان ناجا و قوه قضائیه افزایش یابد که یکی از آنها موضوع برخورد با قاچاق کالا است؛ این روزها همه تلاش می کنند معضل قاچاق کالا را کم جلوه داده و بگویند آمار موجود در این حوزه واقعی نیست این درحالی است که 18 هزار میلیارد تومان ارزش کالاهای مکشوفه در سال گذشته است.

منتظری به تشکیل معاونت مبارزه با قاچاق کالا در دادستانی کل کشور اشاره کرد و گفت: باتشکیل این معاونت در صدد هستیم در موضوع قاچاق بهتر از گذشته عمل کنیم .

منتظری در ادامه به موضوع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این حوزه یک امامزاده ای با نام " ستاد مبارزه با مواد مخدر " داریم که البته باید بگوئیم این ستاد هم امامزاده بدون معجزه است ، نمی گوئیم این ستاد کاری نکرده است اما ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به عریض و طویل بودن آن ، معجزه ای نکرده است و جای کار بیشتری در آن وجود دارد.

دادستان کل کشور در خاتمه گفت: هر چند در امر مبارزه با قاچاق کالا و نیز مواد مخدر اقداماتی انجام شده است اما این کافی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار