آموزش و پرورش؛ دستگاه برتر کشور در حوزه قرآن عترت و نماز

معاون اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به تشریح دستاورد های آموزش و پرورش در حوزه قرآن عترت و نماز پرداخت و گفت: دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان کشور در مشهد برگزار می شود

کد مطلب: ۶۳۸۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، میکائیل باقری صبح امروز در نشست خبری به تشریح برخی از دستاورد های قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در سال گذشته وزارت اموزش و پرورش دستگاه برتر قران در کشور شد شد و بعد از بیست سال وقفه مسابقات بین المللی قران را برگزار کردیم که پس از ارزیابی بخش دانش اموزی مسابقات حد نصاب امتیاز کیفی را بدست اورد و برتر شد .

وی ادامه داد: در پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانش اموزان کشور رتبه اول را کسب کردند و از 4 دانش اموز شرکت کرده در این مسابقات و سه دانش اموز اول شدند همچنین و در نمایشگاه بین المللی قران اموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر شناخته شد شد. در حوزه عترت نیز 32 هزار هیئت دانش اموزی در کشور داریم که دستگاه برتر کشور شناخته شدیم همچنین و درحوزه نماز نیز اموزش و پرورش دستگاه برتر شد و تمام این دستاورد ها را مدیون زحمات همه همکاران در 32 استان کشور هستیم.
باقری گفت: سال گذشته اولین دوره مسابقات قران و عترت و نماز درمشهد برگزار شد و پس از برگزاری موفق اولین دوره در مشهد و به دلیل اشتیاق وصف ناپذیر فرهنگیان جهت حضور در مرحله کشوری به این امید که به زیارت علی ابن موسی الرضا مشرف شوند. دومین دوره نیز به میزبانی مشهد برگزار می شود.

وی گفت: دومین دوره مسابقات فرهنگیان کشور در چهار رشته رشته ای قرائت، حفظ ده جز و نهج البلاغه و روش تدریس احکام برگزار خواهد شد که مسابقات با حضور بهترین داوران با سابقه بین المللی داوری خواهند شد..

وی ادامه داد: در رشته نهج البلاغه موضاعات مشخص شده و فرهنگیان در پیرامون این موضوات به تبین و دفاع از مقاله علمی پژو هشی خود خواهند پرداخت. در حوزه احکام در این مسابقه متسابقین با پیش فرض دانش اموزان متوسطه اول به ارائه تدریس خواهند پرداخت. در رشته احکام چون نیاز داریم از توانمندی همکاران در فرصت های موجود در مدرسه از جمله بین الصلاتین
در رشته های نهج الباغه و حفظ نیاز داریم. چون مسابقات دانش اموزی رو به رشد است تا انگیزه فرهنگیان را بالا ببریم.

باقری افزود: مسابقات فرهنگیان در سه مرحله برگزار می شود. که در مرحاله مناطق 500 هزار نفر رشته شرکت کرده اند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تاثیر سند 2030 بر فعالیت های قرآنی گفت: در حوزه قران بر اساس سند 2030 هیچ اتفاقی رخ نداده و نخواهد داد و پیدا نخواهید کرد که فعالیت های قرانی افول کرده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار