با هدف استفاده بهینه از انرژی‌های طبیعی؛

سامانه خورشیدی در منازل مسکونی اردبیل احداث می شود

با هدف استفاده بهینه از انرژی‌های طبیعی و کمک به محیط زیست سالم با حمایت شرکت توزیع نیروی برق استان سامانه خورشیدی برای استفاده از انرژی‌های نو در منازل مسکونی شهروندان اردبیلی احداث می شود.

کد مطلب: ۶۳۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: : طرح برکت آفتاب به منظور احداث سامانه خورشیدی (فتوولتائیک)و استفاده از انرژی‌های نو در منازل مسکونی شهروندان اردبیلی اجرا می‌شود.

علیرضا علیزاده با اشاره به اجرای این طرح برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در گام نخست افزود: خانواده ها با نصب و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در پشت بام خانه خود انرژی خورشیدی را دریافت و برق تولید می‌کنند که شرکت توزیع نیروی برق هر کیلووات را ۸ هزار ریال به صورت قراردادی از این خانوارها خریداری می‌کند .

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل آمادگی دارد که این طرح را خارج از خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد نیز در منازل مسکونی تک تک شهروندان و با حمایت‌های انجام شده اجرا کند و شهروندان می توانند در صورت سرمایه‌گذاری برای احداث این پنل‌های خورشیدی با انعقاد قرارداد چند ساله در اجرای این طرح سهیم باشند .

سیستم فتوولتاییک (Photovoltaic System) به سامانه تبدیل انرژی مستقیم خورشیدی به الکتریسیته گفته می‌شود .

دستاورد اصلی این پروژه تأمین بخشی از نیاز انرژی الکتریکی کشور از طریق سیستم‌های خورشیدی و تزریق برق تولیدی این سیستم‌ها به شبکه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار