در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

احیای سازمان ملی جوانان ،نسخه برون رفت از مشکلات

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع احیاء سازمان ملی جوانان گفت: احیاء یک سازمان شاید بخشی از این مشکلات را حل کند اما باید عزمی برای حل آن ها در زیرساخت های کشور ایجاد شود.

کد مطلب: ۶۳۴۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

سلمان خدادادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره تشکیل فراکسیون ویژه جوانان در مجلس دهم اظهارداشت: در اوایل آغاز به کار مجالس شورای اسلامی، عموما فراکسیون ها بنابر سنوات گذشته شکل می گیرند و نمایندگان در این فراکسیون ها مشغول به فعالیت می شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای کار مجلس دهم نیز مثل دوره های گذشته فراکسیون های مختلف شکل گرفتند منتهی قرار بر این بود تا با پیشنهاد عده ای از نمایندگان، فراکسیون ویژه جوانان تشکیل شود و این فراکسیون هم اکنون وجود دارد و تحت عنوان دیگری فعالیت می کند.

این نماینده مجلس با انتقاد از منفعل بودن برخی فراکسیون های مجلس بیان کرد: تعداد فراکسیون هایی که در مجلس وجود دارد آنقدر زیاد است که همه این فراکسیون ها نمی توانند به رسالت خود عمل کنند و جلساتی که تشکیل می شود عموما با حضور 5 یا 6 نفر است. حتی برخی فراکسیون ها نیز وجود دارد که در طول دوره یکبار هم جلسه آن تشکیل نمی شود.

وی تصریح کرد: فراکسیون تخصصی زمانی فراکسیون است که معضلات مربوطه با عنوان خود را پیگیری کند و زمینه کار را برای نهادهای مختلف جامعه فراهم کند اما هم اکنون به غیر از برخی فراکسیون ها که آن هم متعلق به جناح های سیاسی است، مابقی موضوعیتی در مجلس ندارند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین درباره ضرورت شکل گیری فراکسیونی ویژه برای حل مشکلات جوانان گفت: جوانان مشکلات زیادی دارند که عمده این مشکلات در بحث اشتغال، ازدواج و مسکن آن هاست . فراکسیون ویژه جوانان هم به این دلیل شکل گرفت که با برنامه ریزی های انجام شده بتوان بخشی از مشکلات جوانان را حل کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه درخصوص ورود مجلس به موضوع احیاء سازمان ملی جوانان نیز گفت: با اقداماتی که در دهه گذشته صورت گرفت دیدیم که به معنای واقعی جوانان در ساختار ما جایگاهی نداشتند به طوری که فعالیت برای جوانان در معاونت جوانان ریاست جمهوری دنبال می شد، پس از آن مسایل مربوط به جوانان در سازمانی تحت عنوان ملی جوانان پیگیری می شد و در نهایت با ادغام این سازمان حل مشکلات جوانان در معاونتی در وزارت ورزش و جوانان دنبال شد که در حال حاضر نیز بحث احیاء سازمان ملی جوانان مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در طول دهه گذشته اقدام خاصی برای جوانان انجام نشده است، گفت: امروز مشکل جوانان فقط با تشکیل سازمان حل نمی شود. مهم ترین مشکل جوانان بیکاری است و دستگاه های مربوطه باید به آن توجه کنند. احیاء یک سازمان شاید بخشی از این مشکلات را حل کند اما باید عزمی برای حل آن ها در زیرساخت های کشور ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار