وصیت نامه مولای متقیان حضرت علی (ع)

حضرت علی (ع) فرمود:شما دو تن و همه فرزندان و خانواده ام و هركس را كه اين وصيت نامه من به دست او مي رسد به تقواي الهي و رعايت نظم در كارها و اصلاح ميان خودتان سفارش مي كنم.

کد مطلب: ۶۳۳۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، متن وصیت نامه مولای متقیان حضرت علی (ع) به شرح ذیل است:

اين وصيت نامه علي بن ابيطالب است،گواهي مي دهد كه معبودي جز خداي بي شريك نيست و محمد بنده و پيامبر اوست كه وي را با هدايت و آيين حق فرستاد كه بر همه دينها چيرگي دهد اگرچه مشركان آن را ناخوش دارند. نماز و عبادت و زندگي و مرگ من براي خداي بي شريك و پروردگار جهانيان است .

چنين مامور شده ام و من از مسلمانانم. شما دو تن حسن و حسين (ع) را به تقواي الهي سفارش مي كنم. درجست و جوي دنيا نباشيد اگر چه دنيا در جست و جوي شما باشد و بر چيزي از دنيا كه از دست شما مي رود دريغ مخوريد،جز حق مگوييد و براي پاداش كار كنيد براي آخرت كار كنيد، دشمن ستمگر و ياور مظلوم و ستمديده باشيد .

شما دو تن و همه فرزندان و خانواده ام و هركس را كه اين وصيت نامه من به دست او مي رسد به تقواي الهي و رعايت نظم در كارها و اصلاح ميان خودتان سفارش مي كنم، زيرا از رسول خدا (ص) شنيدم كه مي فرمود اصلاح ميان مردم برتر از تمام نماز و روزه است و دشمني مكنيد كه باعث زوال دين است و نيرويي نيست مگر به استعانت خدا. به خويشاوندان خود بنگريد، پس با آنها رفت و آمد، كنيد كه خداوند محاسبه را بر شما سبك مي كند .

خدا را در مورد يتيمان رعايت كنيد، گرسنه شان نگه نداريد تا درمحضر شما درخواري نيفتند، زيرا از رسول خدا (ص) شنيدم كه مي فرمود هركس يتيمي را سرپرستي كندتا بي نياز شود خداوند بهشت را براي او واجب مي گرداندو اگر كسي مال يتيمي را بخورد جهنم را بر او واجب مي كندوخدا را خدا را در مورد قرآن منظور داريد تامبادا ديگران در عمل بدان از شما پيشي گيرند خدا رادر مورد همسايگانتان پيش نطر آوريد كه سفارش شدگان پيامبرتان هستند

خدا را خدا را خدا را درباره خانه پروردگارتان منظور داريد، پس تا زماني كه باقي هستيد نبايد از وجود شما خالي باشد كه اگر متروك شود نتوانيد همتايي براي آن.

/خبرنگار: امیر غلامی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار