رفع تصرف بخشی از اراضی ملی منطقه حفاظت شده قوری گول

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی منطقه حفاظت شده قوری گول با تلاشهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بستان آباد و دستور قضایی بخشی از اراضی منطقه حفاظت شده قوریگل انجام شد.

کد مطلب: ۶۳۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمدرضا فقهی فرهمند گفت:در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پس از اخذ دستور قضایی مقدار 1784 متر مربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده قوری گول که بصورت غیرمجاز تصرف و اقدام به ساخت و ساز در محل گردیده بود در معیت نیروی محترم انتظامی شهرستان رفع تصرف شد .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بستان آباد افزود:حفاظت از اراضی ملی حفاظت شده از اولویت‌های اصلی این اداره بوده و انجام گشت و کنترل و نظارت شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت به ‌منظور حفظ و حراست از عرصه‌های ملی در مناطق حفاظت شده از مهم‌ترین اقدامات این اداره در زمینه حراست از عرصه‌های ملی است .
فرهمند گفت:در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری اداره حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز به اراضی ملی حفاظت شده با صدور اخطاریه مبنی بر رفع تصرف، در صورت عدم تمکین با تشکیل پرونده قضایی، متخلفین را به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود .
وی با اشاره به اهمیت تعامل و مشارکت عمومی در امر حفاظت از عرصه‌های ملی ادامه داد: از همه مردم به ‌ویژه ساکنان محلی در اطراف منطقه حفاظت شده قوری گول تقاضا می‌شود که به ‌منظور جلوگیری از تصرف و تخریب غیرقانونی اراضی ملی و حفظ این میراث گران‌بها، که طبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه و رسالتی عمومی و همگانی است، مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان را یاری نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار