برگزاري مراسم ليالي قدر و نماز جمعه در ماه رمضان در سطح همدان

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان: تدارک لازم به منظور برگزاري مراسم ليالي قدر و نماز جمعه در ماه رمضان در سطح شهرستان همدان پيش بيني شده است.

کد مطلب: ۶۲۸۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان در جلسه هماهنگي مراسم ليالي قدر و نماز جمعه ماه رمضان در فرمانداري همدان از آمادگي کامل به منظور برگزاري هر چه با شکوه تر برنامه هاي اين ايام در مرکز استان خبر داد.

علي‌اصغر ناظري‌پور با تاکيد به برنامه‌ريزي پشتيباني و هماهنگي مراسم نماز جمعه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: اين مراسم به دليل اشتياق و تعداد بيشتر شرکت‌کنندگان نماز جمعه در اين ماه نياز به هماهنگي و همکاري بيشتر دارد که با هماهنگي راهور و نيروي انتظامي طرحهاي انتظامي و ترافيکي لازم نيز در اين ايام به اجرا در مي آيد.

ناظري پور بيان کرد: به مناسبت بيست و هشتمين سالگرد ارتحال امام(ره) اين مراسم در روز 14 خردادماه در حسينيه امام خميني(ره) برگزار مي شود که قرار است از 5 هزار روزه‌دار در زمان افطار پذيرايي به عمل آيد.

با اشاره به اينکه به دليل تقارن مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره) با ماه مبارک رمضان امسال اعزام به مرقد مطهر امام راحل نداريم افزود: مراسم سالگرد قيام 15 خردادماه نيز توسط حوزه علميه همدان با هماهنگي شوراي تبليغات اسلامي در اين مکان برگزار مي‌شود.

رئيس ستاد برگزاري نماز جمعه همدان نيز گفت: برنامه‌هاي ستاد نماز جمعه بر مبناي سال گذشته به ترتيب اولويت اعلام شده است و به دليل شرکت جمعيت بيشتري در ماه رمضان در حسينيه امام(ره)؛ يک سري ادارات نيز در همکاري با ستاد ورود مي‌يابند.

حجت‌الاسلام عباس اسماعيلي با اشاره به اينکه در سال‌هاي گذشته هيچ مشکلي به خصوص در روز قدس در حسينيه امام(ره) نداشتيم، افزود: امسال همه دستگاه‌ها همچون فرمانداري،‏ شهرداري، سازمان تبليغات اسلامي، اداره اوقاف و امور خيريه، ناوگان حمل و نقل، نيروي انتظامي، راهنمايي و رانندگي، آموزش و پرورش، صدا و سيما، آبفا، برق و... در اين ماه همکاري ويژه‌اي به مانند سال‌هاي گذشته در ماه رمضان دارند.

رئيس ستاد برگزاري نماز جمعه همدان با بيان اينکه به دليل نياز به وجود وضوخانه‌هاي سيار و حمل و نقل موکت‌ها براي نمازگزاران روزه‌دار به ويژه در جمعه‌هاي ماه مبارک رمضان براي اعزام نيروها از نهادهاي مختلف نيازمند همکاري بيشتري هستيم، ادامه داد: تامين 40 سرباز در امور پشتيباني نماز و تامين 50 نيروي بسيجي توسط سپاه و تيپ 32 انصارالحسين (ع) امسال انجام مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه کار داربست حياط و سايه‌بان حسينيه امام(ره) به اتمام رسيده است خاطرنشان کرد: از سال 94 تا پايان سال گذشته حدود 15 ماه تمام سيم‌کشي‌هاي حسينيه تعويض شد و در مجموع 70 ميليون تومان هزينه در برداشت.

اسماعيلي در خصوص کيسه‌گرداني در حسينيه امام خميني(ره) نيز گفت: اين عمل زيبنده و خوشايند نمازگزاران نيست چراکه معتقديم افراد خير و نيکوکار به صورت و روش هاي ديگر کمک هاي خود را به افراد بي بضاعت مي‌رسانند.

وي با تقدير از همکاري دستگاههاي اجرايي با مديريت حسينيه افزود : خوشبختانه با همکاري اداره برق با هزينه 60 ميليون تومان تعويض لامپ‌ها انجام شده و اگر مصلي روزي به بهره‌برداري برسد حسينيه امام مي تواند يک پشتيبان خوبي براي مصلاي بزرگ همدان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار