در دانشگاه قرآن و حدیث شهرری در حال برگزاری است:

برگزاری نهمین دوره تربیت مربی دانشجو معلم قرآن کریم ویژه خواهران

نهمین دوره تربیت مربی دانشجو معلم قرآن کریم ویژه خواهران که از فروردین ماه ۹۶ در دانشگاه قرآن و حدیث شهرری آغاز شده و در روزهای پنج شنبه هرهفته برگزار می‌شود، با استقبال دانشجویان روبرو بوده است.

کد مطلب: ۶۲۰۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناشهرستانهای تهران، طرح دانشجو معلم قرآن کریم عنوان برنامه‌ای در سطح دانشگاه‌های کشور است که از سال ۱۳۹۲ توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در حال برگزاری است.

در این طرح، دانشجویان آشنا با روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم پس از شرکت در آزمون ورودی و شرکت در جلسات آموزشی کوتاه مدت می‌توانند مدرک پایان دوره دریافت کنند و به عنوان مربی آموزش قرآن فعالیت نمایند.

هدف از اجرای این طرح گسترش و توسعه معرفت قرآنی در میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در بخش‌های مختلف قرآنی، فراهم کردن فضایی برای فعالیت دانشجویان علاقه‌مند قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی و استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در کشور عنوان شده است.

دانشجویان با شرکت در این دوره‌ها می‌توانند از مزایایی مانند بهره‌مندی از مزایای کار دانشجویی، ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه آموزشی معتبر جهاددانشگاهی و حضور در کلاس‌های آموزشی رایگان بهره‌مند شوند .

زینب صفری، کارشناس اجرایی برگزاری دوره‌های دانشجو معلم قرآن کریم با اشاره به استقبال بالایی که دانشجویان از برگزاری این دوره داشته‌اند، خاطر نشان کرد: استقبال خیلی عالی بود. در تابستان فقط در دانشگاه علوم و حدیث شهر ری بالغ بر ۱۰۰ قرآن‌آموز در دوره شرکت کردند. وبعد از تابستان هم این دوره سومین دوره‌ای است که در این دانشگاه برگزار می‌شود و در هر کلاس حدود ۳۰ نفر حضور داشته‌ و آموزش میبینند.

شایان ذکراست ،نهمین دوره تربیت مربی دانشجو معلم قرآن کریم ویژه خواهران از فروردین ماه ۹۶ در دانشگاه قرآن و حدیث شهرری واقع در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز شده است.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار