مدیر آموزش و پرورش بجنورد:

60 درصد از مدارس شهرستان بجنورد دو نوبته است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مدارس شهرستان بجنورد دونوبته است، گفت: بیشترمدارس دونوبته مربوط به مقطع ابتدایی است.

کد مطلب: ۶۱۸۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی ، محمود اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر، 350 آموزشگاه در نقاط شهری و روستایی شهرستان بجنورد دایر است که 60 درصد از این مدارس به صورت دو نوبته دایر می شود.

وی با بیان اینکه ، مشکل آموزش و پرورش بجنورد در حال حاضر، کمبود فضای آموزشی است افزود: بیشترین کلاس های دو نوبته مربوط به دوره ابتدایی و کمترین آن مربوط به دوره متوسطه است.

اسدی اعلام کرد: 80 درصد از کلاس های دوره ابتدایی و 10 درصد از مدارس دوره متوسطه دوم به صورت دو نوبته برگزار می شود .

وی در ادامه به فعالیت های آموزش و پرورش اشاره داشت و افزود: سال گذشته، حدود 15 میلیارد تومان وام ضروری به هزارو 600 نفر پرداخت شده و همچنین 15 مییلون تومان نیز توسط خیرین به دانش آموزان بی بضاعت و بیماری خاص پرداخت شده است.

اسدی ، کسب 30 رتبه دو رقمی کنکورتوسط دانش آموزان ، 41 رتبه 3 رقمی در رشته های فنی و حرفه ای و نظری، 35 رتبه برتر استانی ، 121 رتبه علمی کشور، 2 رتبه علمی جهانی، 162 مقام برتر فرهنگی در استانی و 7 رتبه برتر کشوری،46 مقام ورزش استان و 3 مقام ورزش کشوری،برگزاری 270 نفر ساعت دوره ضمن خدمت برای فرهنگیان ، اعزام هزارو 700 دانش آموزکاروان راهیان نور با افزایش 20 درصدی و برگزاری آموزش و جذب هزارو 759 بی سواد در دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال از مهمترین فعالیت های آموزش و پرروش بجنورد عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در ادامه از آغاز هدایت تحصیلی حدود 4هزارو 200دانش آموزپایه نهم خبرداد و گفت: امسال چهارهزار و 197 دانش آموز پایه نهم در این شهرستان انتخاب رشته می کننداما هنوز سهمیه هر رشته در هدفگذاری های هدایت تحصیلی مشخص نشده است .
وی بیان کرد: انتخاب رشته برای دانش آموزان به هیچ عنوان اجباری نیست و هدایت تحصیلی آنان بر اساس علایق، استعداد و نیاز بازار کار انجام می شود .

اسدی در پایان اظهارداشت: شهرستان بجنورد ، امسال 250 معلم بازنشسته دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار