طرح ملی دانش آموزی نجات آب( داناب) در شبستر افتتاح شد/

مدیریت صحیح بحران آب توسط خود دانش آموزان انجام شود

رئیس آموزش و پرورش شبستر خواستار مطالعه ی بیشتر معلمان در خصوص منابع زیرزمینی و راهکارهای حفظ آن شده و افزود: انتظار آن است با توجیه دانش اموزان و خانواده ها توسط معلمان بتوانیم با همین طرح ملی مشکل بحران آب را مدیریت کنیم.

کد مطلب: ۶۱۷۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، ابوالفضل اکرمی در آیین افتتاح طرح ملی دانش آموزی نجات آب( داناب) در منطقه شبستر اظهار کرد: متاسفانه بحران آب در سراسر کشور وجود دارد و تغییر آب و هوا و زیست محیط نیز به عینه در طبیعت دیده می شود که از این بحران ناشی شده است.

رئیس آموزش و پرورش شبستر با بیان اینکه برای حل این مشکل نیاز به بسیج عمومی و فرهنگ سازی صحیح است، افزود: طرح ملی دانش اموزی نجات آب از دوره اول متوسطه آغاز می شود که بهترین فرصت برای این فرهنگ سازی در بین نوجوانان و خانواده هاست.

وی با تاکید بر تبیین ارزش آب برای خانواده ها مخصوصا در بخش کشاورزی و صنعت، تصریح کرد: تنها 3 درصد از 72 درصد آب کره زمین قابل شرب می باشد که توجه به این مسئله عمق این بحران را تداعی می کند.

اکرمی خواستار مطالعه ی بیشتر معلمان در خصوص منابع زیرزمینی و راهکارهای حفظ آن شده و افزود: انتظار آن است با توجیه دانش اموزان و خانواده ها توسط معلمان بتوانیم با همین طرح ملی مشکل بحران آب را مدیریت کنیم.

وی پیشنهاد داد: معلمان می تواننند برای گردش علمی دانش آموزان را به باغات و مراکز صنعتی برده و نحوه ی چگونگی مصرف آب را از نزدیک توسط خود دانش اموزان بررسی کنند و در صورت مصرف ناصحیح توسط خود دانش اموزان نحوه ی درست آموزش داده شده و اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار