مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد

اعزام بیش از 7 هزار دانش آموز استان به اردو های راهیان نور

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اعزام بیش از 7 هزار دانش آموز استان به اردو های راهیان نور خبرداد.

کد مطلب: ۶۱۶۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، محمد محسن بیگی در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش استان کرمان از اعزام بیش از 7 هزار دانش آموز استان به اردو های راهیان نور نیز خبر داد و افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از 8 هزار دانش آموز کرمانی به اردوی مشهد مقدس نیز اعزام شده اند .

وي به نقش مدیران مدارس به عنوان محور اصلی اجرای فعالیت ها و برنامه ها نام برد و خاطر نشان کرد: اگر مدیران مدارس به خوبی فعالیت ها و برنامه های مدارس را اجرا کنند، زمینه تحقق فعالیت های آموزشی و پرورشی فراهم می شود و در صورت عدم موفقیت مدیران مدارس اهداف نظام تعلیم و تربیت به خوبی محقق نمی شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر برگزاری منظم جلسات شورای معلمان در طول سال تحصیلی با حضور کارکنان حوزه ستادی ادارات آموزش و پرورش نیز تاکید کرد و گفت: تشکیل کمیته پیشرفت تحصیلی در سطح ادارات شهرستان ها و مناطق و مدارس ضروری است .

وی بر تقویت نظارت درونی، خود مراقبتی، خود نظارتی و خود کنترلی در افراد جامعه و دانش آموزان تاکید کرد و افزود: نظارت درونی همیشگی و پایدار است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان باتاکید بر اینکه باید در ساماندهی نیروی انسانی نگاه ملی داشته باشیم گفت: مدیریت منابع انسانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است .

محسن بیگی بر نهادینه کردن استفاده از کالاهای داخلی و عدم اقبال از کالاهای خارجی در دانش آموزان تاکید کرد .

وی به برگزاری دوره های سواد آموزی ویژه بیش از 41 هزار نفر از اولیای بی سواد دانش آموزان در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: اولیاء بی سواد دانش آموزان در سه سال اخیر از 46 هزار به 4 هزار و 800 نفر رسیده اند .

محسن بیگی افزود: بر اساس سرشماری سال 95 سواد آموزی در استان کرمان از سال 90 تا 95 سه و نیم درصد رشد داشته است این در حالی است که رشد سواد آموزی در استان در سال های 85 تا 90 فقط دو دهم درصد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار