عضو اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل درگفت وگو با پانا:

رکود بازار خودرو تا برگزاری انتخابات ادامه دارد

عضو اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل عضو اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل با اعلام سوء استفاده برخی شرکت ها از ثبت نام خودروهای وارداتی گفت: رکود بازار خودرو تا برگزاری انتخابات ادامه دارد و حتی در شرایط رکودی نیزبرخی شرکت ها تخلف کرده و به مصرف کنندگان اجحاف می کنند.

کد مطلب: ۶۱۲۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

نعمت الله کاشانی نسب در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درخصوص پیش بینی بازار خودرو در سال 95،عنوان کرد:درحال حاضر شرایط رکودی سنگینی بر بازار خودرو حاکم است ؛خرید و فروش ها به شدت کاهش یافته و قیمت ها در برخی خودروها از جمله خودروهای خارجی کاهش یافته است .

وی افزود: قیمت خودروهای ایرانی در سال گذشته افزایش چندانی نداشته اما برخی خودروهای خارجی که در سال گذشته افزایش قیمت داشتنددر پایان سال و ایام نوروز با کاهش قیمت مواجه شده اند .

عضو اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل عنوان کرد: برخی از خودروهای خارجی با کاهش قیمت مواجه شده اند و آمار معاملات خودرو در فروردین با کاهش شدید مواجه شده و این پیش بینی وجود دارد که شرایط کنونی تا پایان برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری ادامه یابد .

کاشانی نسب تصریح کرد:بازار شب عید که باید گرم باشد با سردی زیادی مواجه شد و برخی از اقلام خودروهای خارجی با کاهش 5 درصدی مواجه بوده است .

وی افزود: قیمت سانتافه که تا 262 میلیون تومان هم بالا رفته بود به 245 میلیون تومان کاهش یافت اما برای این قیمت نیز خریدار چندانی در بازار وجود نداشت .

عضو اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل تصریح کرد: اقبال مصرف کنندگان بیشتر به خرید خودروهای داخلی است .

وی با بیان اینکه نوعی از مدل خارجی خودرو نیز به کشور وارد شده که پیش فروش هایی برای ان انجام شده است ، گفت: با وجود رکود حاکم بر بازار خودرو یکی از شرکت های خودرویی اقدام به پیش فروش نوعی خودرو با قیمت بالاتر از قیمت معمول آن و درحدود 4 میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی کرده است در حالی که قیمت این خودرو در بازار کمتر از رقمی است که خریداران نسبت به پیش فروش آن اقدام کرده اند.

کاشانی نسب تصریح کرد: نماینده قبلی این خودروی وارداتی با آپشن های بیشتر قیمت را حداقل 4 میلیون تومان کمتر از نرخ فعلی به فروش می رساند به همین دلیل بسیاری از کسانی که نسبت به ثبت نام خرید این خودرو کرده بودند انصراف می دهند .

وی افزود: این در حالی است که در صورت انصراف سود 20 درصدی که قرار بوده به سرمایه گذاری در این خودروها داده شود به 14 درصد کاهش یافته است .

عضو اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل خاطرنشان کرد: این شرایط اجحاف به مصرف کننده است و طبیعی است که در صورت انصراف خریدار نرخ سود واقعی به او داده شود و مبلغ نیز بلافاصله پرداخت شود اما کسانی که انصراف خود را به این شرکت اعلام می کنند با یک وقفه 45 روز موفق به دریافت مبلغ ثبت نام خود خواهند شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار