تحصیل 250 دانشجو در مرکز علمی کاربری جمعیت هلال احمر خراسان شمالی

سرپرست مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان از تحصیل 250 دانشجو در 6 رشته کاردانی و کارشناسی در این مرکز خبرداد.

کد مطلب: ۶۰۹۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا خراسان شمالی، علیرضا محمدی گفت: این مرکز در رشته های کاردانی شامل امدادوسوانح،تربیت بدنی گرایش آمادگی جسمانی و سلامت ودارو یاری و رشته های کارشناسی ، شامل مدیریت عملیات امدادو نجات،مدیریت امداد سوانح طبیعی و مدیریت امداد سوانح غیر طبیعی دانشجو می پذیرد.

وی با بیان اینکه از سال 89 تا کنون 292 دانشجو از این مرکز فارغ التحصیل شدند،افزود: بیشتر این دانشجویان در دستگاه های مرتبط با حوزه بحران همچون جمعیت هلال احمر،شهرداریها،علوم پزشکی،نیروی انتظامی و استانداری به کار گرفته می شوند.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان گفت: هم اکنون 45 نفر از مدرسان مجرب مشغول تدریس در مرکز علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر هستند.

محمدی در ادامه ازپیگیری های انجام شده جهت امضای تفاهم نامه با سازمان مدیریت برنامه ریزی استان برای برگزاری دوره های ضمن خدمت برای تمام دستگاه های استان خبردادو گفت: مقرر شد ابتدای سال 96 ،شش دوره شامل دوره های آموزشی، کمک های اولیه و فوریت های پزشکی، جستجو وامدادو نجات،اطفاءحریق و راه های پیشگیری از آن ،آمادگی ومقابله با حوادث طبیعی و غیر مترقبه،انواع بیماریهای نوپدید و راه های پیشگیری و انواع بیماریهای واگیر و راه های پیشگیری برای دستگاه های استان برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز علمی آمادگی دارد، دوره های پودمانی در رشته های امداد و نجات،امور اجرایی داروخانه ،فوریتهای پزشکی و سایر رشته ها ی مرتبط با حضور استاتید و مربیان مجرب برای کارکنان دستگاه های متقاضی برگزار کند.

وی همچنین از اعلام آمادگی مرکز علمی کاربردی برای طراحی سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ) و سیستم فرماندهی عملیات ( ICS ) برای شرکتها و سازمانهایی که به این گونه برنامه ها نیاز دارند نیز خبردادو گفت: این مرکز می تواند این پرژه ها را با سرفصل های مورد نیاز شرکتها و دستگاه ها بومی سازی ، طراحی و اجر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار