مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

آب امانت آیندگان در دست ماست/طرح داناب طرح آگاهی بخشی

مشاور عالی راهبردی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:ما حق نداریم که از آب، بیش از میزان نیاز استفاده کنیم برای این که آب امانت نسل های آینده در دست ماست.

کد مطلب: ۶۰۶۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، کامیار قهرمانی فرد در آیین افتتاحیه طرح داناب در اسکو با بیان این که آموزش و پرورش اسکو در اکثر شاخص ها رشد و شتاب چشمگیری داشته است، گفت: با توجه به اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش از حوزه های مورد توجه در برنامه ششم توسعه است.

وی با اشاره بحران کم آبی در کشور افزود: کم آبی موضوع کلیدی در حوزه محیط زیست است و باید امروز بررسی کنیم تا ببینیم در مقایسه با دهه های قبل میزان مصرف آب در بخش های مختلف تغییر کرده است یا نه؟

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ما حق نداریم که از آب، بیش از میزان نیاز استفاده کنیم برای این که آب امانت نسل های آینده در دست ماست و ما آن زمانی به توسعه پایدارمی رسیم که علاوه بر تامین نیازهای خود به سهم و نیازهای آیندگان نیز توجه کنیم.

قهرمانی فرد با اشاره به همت دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه و الویت آن در استان و ورود سازمان های مختلف برای احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: زندگی میلیون ها انسان بستگی به حیات دریاچه دارد و در صورت خشک شدن و ایجاد طوفان های نمک زندگی ما به خطر خواهد افتاد.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان با بیش از 700 هزار دانش آموز و 50 هزار معلم با تمام توان برای فرهنگ سازی در مورد مصرف صحیح آب اقدام کرده است که نمونه اش اجرای طرح داناب در مدارس است.

وی گفت: این طرح بهترین اقدام برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است تا علاوه بر دانش آموزان، خانواده ها نیز در استفاده درست از آب سهیم باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار