رییس اداره حقوقی و املاک اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان :

98 مدرسه دو نوبته در شهر اصفهان وجود دارد

شیخی رییس اداره حقوقی و املاک اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 98 مدرسه دو نوبته در شهر اصفهان وجود دارد.

کد مطلب: ۶۰۵۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، شیخی در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که با حضور دکتر زرگرپور استاندار اصفهان، محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در نواحی یک، دو و سه آموزش و پرورش اصفهان مشکلی پیرامون مدارس دو نوبته نوجود ندارد اما در ناحیه چهار 33 مدرسه، ناحیه پنج 36 و ناحیه شش 22 مدرسه دو نوبته وجود دارند که معضلی اساسی برای دانش آموزان و معلمان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 98 مدرسه دو نوبته با احتساب 200 مدرسه در شهر اصفهان وجود دارد.

رییس اداره حقوقی و املاک اداره آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: با ارائه راهکارهای جدید و راه اندازی فضاها شاید بتوانیم به این وضع سر و سامان دهیم و بستری برای یک نوبته شدن همه مدارس ایجاد کنیم.

شیخی با بیان اینکه مهمترین مشکل آموزش و پرورش از نظر کارشناسان این حوزه فضاهای دو نوبته مدارس است، افزود: این مدارس برای دانش آموزان و معلمان آسیب زاست چراکه دانش آموزان در نوبت بعدازظهر ساعتی در کلاس هستند که ذهن آماده ای برای فراگیری علم و دانش ندارند و این موضوع در معلمان برای تدریس صدق می کند و باعث افت مساله آموزش می شود. همچنین دانش آموزی که والدین شاغلی دارد نیمی از روز تنهاست و این موضوع زمینه ساز آسیب های اجتماعی می شود. پس باید به سمت یک نوبته شدن مدارس حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان مدارس دو نوبته در کشور 10 درصد است، اظهار کرد: این رقم در شهر اصفهان به 8.9 درصد می رسد که در مقایسه با میزان کشوری مطلوب است اما همچنان رقم بالایی است.

رییس اداره حقوقی و املاک اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود 227 مدرسه تخریبی و فعال در شهر اصفهان گفت: باید به سمت مقاوم سازی و بازسازی مدارس حرکت کنیم. به همین منظور کمسیونی در اداره آموزش و پرورش استان اصفهان تشکیل شده است که هر دو هفته یک بار مشکلات این مدارس تبیین می شود.

وی با بیان اینکه مدارس نیمه تمام به اعتبارات مالی نیاز دارد، تصریح کرد: متاسفانه با اعتبارات فعلی در حل این موارد با مشکل مواجه هستیم.

شیخی یکی از راه های برون رفت از این موضوع را تبدیل به احسن کردن اموال مازاد دانست و گفت: البته این موضوع باید تا حدی که در بضاعت آموزش و پرورش است، انجام شود.

وی ادامه داد: مباحث توجیهی و اقناعی، راهکارها، وجود بستر قانونی و پیشنهادها برای تثبیت و تحکیم این موضوع بیان می شود. باید گروهی را زیر مجموعه آموزش و پرورش قرار دهیم تا بتوانیم این موضوع را عملیاتی کنیم.

در ادامه این جلسه مهندس سجاد مدیر کل نوسازی و بهسازی استان اصفهان و علیرضا نصر عضو شواری اسلامی شهر اصفهان نیز سخنانی را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار