امام جمعه سمنان:

بهترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه سمنان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبری گفت: رهبری انقلاب با درایت و هوشیاری امسال را با این عنوان نامگذاری کردند و همین نشان می دهد که بهترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است.

کد مطلب: ۶۰۳۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، در نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور مردم و مسئولان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: سال اقتصاد مقاومتی در حال اتمام است و مردم منتظر رونق در بازار و کسب‌وکار خود هستند؛ رونق اقتصادی نیز به تولید و خرید کالاهای داخلی است که این امر با کمک مردم محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم دراین فرصت باقی مانده، مسئولان بتوانند توان بیشتری از خود برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور بکار گیرند.

امام جمعه سمنان در ادامه به رشادت‌های و پیروزی‌های رزمندگان سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: با این اقدام، داعش ملعون در حال فرار بوده؛ اما وضع یمن نگران‌کننده است. امروز آل‌سعود قصابی راه انداخته؛ اما به‌زودی شاهد ذلت و شکست خود خواهد بود.

آیت الله شاهچراغی یادآور شد: آل سعود مزدور هم حدود 2 میلیون بمب و موشک بر سر مردم یمن فرو ریخته و بیش از 340 هزار زن و کودک، نوجوان و مردم این کشور را کشته و مجروح کرده است و همه این افراد قربانی اقدامات شوم دشمنان اسلام شدند.

وی با دعوت نمازگزاران به تقوا گفت: ما امروز به تقوا و ولایت محتاج هستیم و کشتی ولایت بسیار عظیم و ملوان این کشتی، خداوند بزرگ است و از اینکه در این کشتی هستیم، به خودمان می‌بالیم و مفتخریم.

امام جمعه سمنان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تقدیر از حضور مردم در برپایی عزاداری باشکوه در این روزها، به مودت و دوستی با حضرت فاطمه (س) سفارش کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) از نزدیکان حضرت رسول اکرم (ص) بود که مورد تجلیل همه ائمه قرار گرفت و همه برابر این مقام عظمی تعظیم کردند.

شاهچراغی گفت: حضرت فاطمه (س) هر چه داشت با خدا معامله کرد، همه را در راه خدا بخشید و از این اتفاق خود رضایت داشت و مورد تکریم پدر بزرگوار خویش قرار گرفت.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) بت نفاق را شکست و در کنار او حضرت امیرالمؤمنین (ع) نیز چشم فتنه و نفاق را بیرون آوردند و خواسته بی‌بی دو عالم امروز از بانوان رعایت حیا، عفاف و حجاب است.

امام جمعه سمنان افزود: حجاب کامل با چادر محقق می‌شود و حیا و حجاب باید فاطمی باشد و علاوه بر این، حمایت از ولایت نیز خواسته دیگر بانوی دو عالم است.

شاهچراغی ضمن یادآوری تأسیس نهادهای متعدد مانند کمیته امداد پس از انقلاب اظهار کرد: باید این روز را ارج نهاد و فعالیت‌ها در این حوزه را افزایش داد.

وی با اشاره به روز درختکاری که پیش‌ رو است، اظهار داشت: اسلام به مسأله درختکاری اهتمام دارد و علاج شن‌های روان و ریزگردها، کاشتن درخت و نهال است که باید اهمیت این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار