برگزاری ششمین جشنواره تجارب برتر تربیتی در فارس

رییس اداره امورتربیتی آموزش و پرورش فارس از برگزاری مرحله استانی ششمین جشنواره تجارب برتر تربیتی و سومین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۱۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا فارس، روح اله سخایی گفت: هدف از برگزاری جشنواره تجارب برتر تربیتی ، دسترسی به اندوخته های تجربی و مستند دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و حضور آنان در عرصه های پژوهشی است.
وی افزود: تربیت در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است ومنابع انسانی،آموزشی و پرورشی عوامل اصلی در اجرای فرآیند تربیت دانش آموزان می باشد.
رییس اداره امورتربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: به منظور تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید زمینه آمادگی و کسب شایستگی لازم متربیان دراین جنبه ها فراهم شود .
سخایی اظهار داشت: در همین راستا ششمین جشنواره تجارب برتر تربیتی با استناد به بند1-23 سند تحول بنیادین و شیوه نامه پایدار وزارت متبوع با حضور تمامی مربیان و دبیران و آموزگاران مقاطع سه گانه تحصیلی و با هدف به اشتراک گذاشتن دانسته ها و یافته ها و آخرین شیوه های فعال تدریس و همینطور آسیب شناسی و دفع معضلات روش های سنتی تدریس و در نتیجه کاربست این تجارب، برگزار می گردد.
وی افزود: به همین منظور دستورالعمل اجرایی این جشنواره به ادارات تابعه ارسال شده و همکاران ما در سراسر استان فارس
می توانند تا پایان اسفندماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در اداره امورتربیتی آموزش و پرورش فارس ارسال نمایند.
رییس اداره امورتربیتی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت : استان فارس در سال گذشته موفق به کسب مقام اول کشوری در این جشنواره شد و امید است در سال جاری نیز شاهد حضور حداکثری همکاران در این جشنواره باشیم.
وی همچنین از برگزاری سومین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی خبر داد و گفت: اهمیت برگزاری جشنواره های علمی برای دستیابی و درک روشن از وضعیت ها،بایدها و نبایدها در فرایند توسعه علمی است که باید به زیور پژوهش و تحقیقات نوین اندیشمندان برجسته آراسته شود.
سخایی افزود: سومین چشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی نیز با هدف غنی سازی محتوا و روش های تدریس به شیوه فعال و بهره گیری از تجربیات و دیدگاه ها و روشهای تدریس موثر و فعال دیگر همکاران برای ارتقا سطح کمی و کیفی کلاس های دروس پرورشی و بویژه درس تفکر و سبک زندگی برگزار می گردد.
سخایی ابراز داشت: مخاطبین این جشنواره همه مربیان و معاونین پرورشی و مشاورین و دیگرمدرسان درس تفکر و سبک زندگی می باشد که این همکاران می توانند آثار برتر خود را بر اساس مفاد و شرایط مندرج در بخشنامه تا پایان اردیبهشت ماه سال96 به دبیرخانه جشنواره در اداره امورتربیتی اداره کل ارسال نمایند که پس از داوری آثار رسیده ، نفرات برگزیده به جشنواره کشوری راه پیدا خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار