برای نخستین بار در كشور صورت گرفت:

امكان دسترسی دانش آموزان و فرهنگیان به اطلاعات علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

خبرگزاری پانا: مدیر كل آموزش وپرورش فارس گفت: تمامی دانش آموزان وفرهنگیان استان فارس می توانند با اتصال به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به صورت رایگان وبدون محدودیت ازجدیدترین اطلاعات علمی دنیا آگاه شوند.

کد مطلب: ۵۸۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، محمدحسین روزیطلب در مراسم امضاء تفاهم نامه همكاری آموزش وپرورش فارس وپایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اعلام این خبر افزود: تمامی مدارس استان فارس نیز از طریق اینترنت به اطلاعات علمی این پایگاه دسترسی خواهند داشت.

مدیر كل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینكه تمامی دانش آموزان می تواند در قالب تیم های گروهی به بازدید از این مركز بپردازند گفت:براساس این تفاهم نامه امكان استفاده رایگان دانش آموزان ومعلمان استان از سالن مطالعه مركز منطقه ای اطلاع رسانی علوم وفناوری نیز فراهم شده است.

دراین مراسم سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز از آمادگی این مركز برای برگزاری سخنرانی علمی در مدارس استان توسط متخصصان این مركز خبر دادو گفت: این مركز آمادگی برگزاری كارگاههای آموزشی دانش افزایی برای مسوولان كتابخانه های مدارس را نیزخواهد داشت.

جعفر مهراد همچنین از چاپ وانتشار نشریات رتبه دار آموزش وپرورش استان كه به تایید كمیسیون نشریات معتبر كشور رسیده باشد نیز خبر داد و افزود : براساس این تفاهم نامه تمامی مدرسان وپژوهشگران آموزش وپرورش می تواند از امكانات این مركز از قبیل كتابهای موجود در كتابخانه استفاده نمایند.

در ادامه نیز خاطر نشان شد که پایگاه علوم استنادی جهان اسلام بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به ایجاد ابزارعلم سنجی مشابه آنچه در(ISC)به كار برده می شود تابتواند عملكرد پژوهشی دانشمندان كشورهای اسلامی را ارزیابی كرده وزمینه لازم برای ایجاد شبكه علمی دنیای اسلام را فراهم نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار