رشد 40 درصدی كشف كالای قاچاق در مازندران

استاندار مازندران از رشد 40 درصدی كشف كالای قاچاق در استان در سال 95 نسبت به سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۵۶۷۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، ربيع فلاح جلودار در جلسه كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان با اشاره به اين كه قاچاق كالا از بحث هاي مهم در استان است كه با جديت دنبال مي شود، بيان داشت: گر چه پديده قاچاق به صورت سازمان يافته صورت مي گيرد، ليكن روند مبارزه با آن در كشور با عزم راسخ در حال تسريع است.

استاندار با اعلام اين كه كشفيات كالاي قاچاق در استان طي سال 95 نسبت به سال قبل 40 درصد افزايش داشته است، ياد آور شد: در مازندران ضمن تقويت روند مقابله و كشف كالاي قاچاق، اولويت در اين بخش با اجراي طرح هاي پيشگيرانه است.

مقام عالي دولت در مازندران، با تصريح بر اين كه مختصات فني كالاها توسط مبادي ذي ربط مشخص شود و طي طرحي به عموم در اين خصوص آموزش هاي لازم ارايه گردد تا مردم هنگام مواجهه با كالا، توان تشخيص كالاي استاندارد و مجاز را از قاچاق داشته باشند، بر تداوم اطلاع رساني ها در حوزه هاي مختلف مبارزه با قاچاق كالا تاكيد كرد.

ربيع فلاح جلودار، با اشاره به اين كه براي مهار پديده قاچاق بايد كار علمي صورت گيرد و مصاديق كالاهاي قاچاق كاملا مشخص شود، افزود: طرحي براي شناسايي ماهي هاي خاوياري دريايي و پرورشي تهيه شود و آموزش هاي لازم به افراد براي كار در اين حوزه داده شود.

نماينده عالي دولت در استان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه قريب 50 درصد چاه هاي كشاورزي فاقد پروانه هستند، خاطر نشان ساخت: موقعيت مكاني اين چاه ها در سراسر استان مشخص گردد تا مقدمات صدور مجوز تمهيد شود، چرا كه هدف از اين اجراي طرح ممانعت از تامين آب مورد نياز كشاورزان نيست بلكه بهينه كردن روند برداشت هاست.

استاندار در ادامه تاكيد كرد: اولويت هاي مبارزه با كالاي قاچاق در استان روشن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار