معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل:

هدایت دانش آموزان به پژوهشسراها در اولویت کاری مدیران مدارس قرار گیرد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل با بیان اینکه پژوهشسراها، محلی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان می باشد از مدیران پژوهشسراها و مدارس خواست تا دانش آموزان را به این مراکز پژوهشی هدایت نمایند.

کد مطلب: ۵۶۶۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، علی ورودی که در گردهمایی یک روزه کارشناسان تکنولوژی گروه های آموزش متوسطه و مدیران پژوهشسراهای دانش آموزی در محل ساختمان شماره 2 آموزش و پرورش استان شرکت کرده بود، با اشاره به شعار سال تحصیلی 96-95 " ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی با نوآوری و مدیریت مشارکتی" عنوان نمود: شعار سال تحصیلی در راستای تحقق نوآوری و ارتقای شاخص های آموزشی و مدیریت مشارکتی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه معیار اصلی همه فعالیت ها و شاخص شناسایی میزان عملکرد مدیران، شاخص های آموزشی است، اظهار داشت: نتایج امتحانات خردادماه 96 نشانگر عملکرد مناطق و نواحی بر اساس شاخص های آموزشی خواهد بود، بنابراین مدیران مدارس بایستی با برنامه ریزی های مدون تلاش نمایند تا در نتایج امتحانات خرداد ماه، میانگین نمرات بالایی را شاهد باشیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان شعار سال تحصیلی را به عنوان یک برنامه محوری برای آموزش و پرورش عنوان نمود و گفت: رمز موفقیت مدیران مدارس و پژوهشسراها، همراهی مدیران مناطق و نواحی می باشد که دید آموزشی دارند.

ورودی با عنوان اینکه یکی از رسالت های مهم و کارکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش شناسایی و رشد و شکوفایی استعداد ها و ارتقای شایستگی های دانش آموزان با توجه به سلایق، علایق و استعدادهای فردی آنان می باشد، تصریح کرد: پژوهشسراها به عنوان مکانی مناسب برای شکوفایی این استعدادها و در راستای تحقق عملی سند تحول بنیادین و نیز سند راهبردی کشور در امور نخبگان ایجاد شده اند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای ایجاد خلاقیت و نوآوری دانش آموزان یکی از وظایف اصلی مدیران پژوهشسراها می باشد افزود: در این راستا برنامه ریزی برای برگزاری همایش ها ،کنفرانس ها و جشنواره ها ی علمی می تواند دانش آموزان را به این فضاهای پژوهشی علاقمند ساخته و جذب نماید.

ورودی همچنین با اعلام این مطلب که ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز برای دانش آموزان از شاخص های ارزیابی مدیران پژوهشسراها می باشد افزود: ایجاد کارگاه ها، آزمایشگاهها و کتابخانه های مورد نیاز برای انجام پژوهش های دانش آموزی در برنامه ریزی های پزوهشسراها یک اصل می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران پژوهشسراها و مدارس برای هدایت دانش آموزان به این فضاها باید تبلیغ گسترده ای در میان دانش آموزان داشته باشند خاطرنشان ساخت: بکارگیری دبیران برجسته و مجرب علوم پایه برای آموزش و راهنمایی طرح های پژوهشی دانش آموزان بسیار ضروری است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود به رشته تخصصی مدیران جهت مدیریت در پژوهشسراها تاکید کرد و گفت: تشکیل انجمن های علمی دانش آموزی جز وظیفه ذاتی مدیران پژوهشسراها می باشد.

ورودی در ادامه ضمن تاکید بر برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی در سطح مدارس و پژوهشسراها، از ایجاد نمایشگاه های دائمی از دست سازه ها، کشفیات و پژوهشهای دانش آموزان در پژوهشسراها استقبال کرد.

وی حضور معلمان مجرب علوم پایه به مدت 46 ساعت در پژوهشسراها را مطابق اساسنامه دانست و از کارشناسان تکنولوژی گروه های آموزشی خواست تا همراه سرگروه های درسی در مدارس و پژوهشسراها حضور داشته باشند و ضمن بازدید بازخورد خود را برای حل مشکلات احتمالی ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار