فرماندار شهرستان شهركرد در نشست شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر:

ايجاد عزت نفس براي فرزندان مهمترين عامل پيشگيري از اعتياد است

فرماندار شهرستان شهركرد ايجاد عزت نفس براي فرزندان و گسترش فضاي همدلي در خانواده را دو عامل پيشگيري از اعتياد اعلام كرد.

کد مطلب: ۵۶۲۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری ، حميد ملك پور در نشست شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: سلامت خانواده و به كارگيري روش ها و مهارت هاي موثر فرزند پروري در بزرگ كردن سالم فرزندان نقش بسزايي در پيشگيري از مصرف مواد مخدر دارد.
وي با بيان اينكه مبارزه با اعتياد نيازمند فرهنگ‌سازي در خانواده است، افزود: مصرف و آشنايي با مواد مخدر از سنين پايين آغاز مي‌شود و هر اندازه زمينه آشنايي اعضاي خانواده با مضرات مصرف مواد مخدر فراهم شود خانواده و نيز در پي آن جامعه‌اي سالم‌تر خواهيم داشت.
ملك پور به نقش اثرگذار آموزش و پرورش در پيشگيري از مصرف مواد مخدر اشاره و خاطر نشان كرد: پايه و ركن آموزش در مدارس است و بايددانش آموزاناز سنين كودكي و نوجواني با مضرات مصرف مواد مخدر آشنا شوند.
فرماندار شهرستان شهركرد با بيان اينكه بسياري از نوجوانان حتي با شكل ظاهري انواع مواد مخدر آشنا نيستند و ناآگاهانه به مصرف اين مواد اقدام مي كنند،گفت: لازم است با استفاده از ابزارهاي آموزشي مختلف از جمله كيت هايمواد مخدر،دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي با شكل ظاهري و مضرات آن آشنا شده تا در صورت برخورد با چنين موادي از مصرف آن خودداري كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار