استاندار فارس:

شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ای عامل موثر در کاهش تصادفات رانندگی است

استاندار فارس گفت: یکی از راه های نگهداری حمل ونقل جاده ای شناسایی واصلاح نقاط حادثه خیزاست که می تواند کمک بزرگی در کاهش تصادفات جاده ای باشد.

کد مطلب: ۵۶۱۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، محمد علی افشانی درحاشیه تجلیل از راهداران ورانندگان با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد خسارات وارده ناشی از بارندگی و سیل به دلیل تعلل وکوتاهی دست اندرکاران است، افزود: ترمیم و اصلاح به موقع جاده ها، استفاده از تجهیزات، نصب علائم راهنمایی ورانندگی و دوربین ها عامل موثر درکاهش تصادفات جاده ای است.

وی اظهار داشت: اگرعلائم جاده ای با دقت و بدرستی و درجای مناسب نصب شود، خط کشی ها ترمیم شوند و از تکنولوژی های روزهمچون دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلفات استفاده شود، آمار حوادث جاده ای نیز کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی ونوع رانندگی ازدیگرعوامل کاهش تصادفات جاده ای است که باید مورد توجه قرارگیرد.

استاندار فارس ابراز داشت: زیربنای اقتصاد وتوسعه بعد از نیروی انسانی، آب، برق وحمل ونقل است که با توجه به اهمیت حمل ونقل درتوسعه، قابلیت سرمایه گذاری را فراهم می کند.

وی گفت:کمک به بهبود وضعیت خدمات بین راهی ، رفع نواقص و شناسایی ، اصلاح و نگهداری حمل ونقل جاده ای که یکی از عظیم ترین ثروت ها است ما را در دستیابی به اهداف اقتصادی کمک می کند.

5 تا7 درصد تولید ناخالص ملی ناشی از حمل ونقل جاده ای است ***

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای درادامه این آئین درسخنانی اظهارداشت: حمل ونقل از زنجیره های مهمی است که 5 تا7 درصد تولید ناخالص ملی را دربردارد.

سیاهپور خاطرنشان کرد: 132 شرکت حمل و نقل با 37 هزارناوگان و15 هزار راننده ، در استان فارس وظیفه حمل و نقل کالا را برعهده دارند.

وی تصریح کرد:سالانه بیش از 18 هزارو 400 تن کالا از استان فارس به سراسرکشور ارسال می شود که از این میزان 38 درصد درون استانی و62 درصد دیگر برون استانی است.

درپایان این مراسم از صد و 59 راهدار و راننده نمونه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار