معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی کشور:

خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی افزایش می یابد

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی کشور در تبریز با اشاره به لزوم توسعه دندانپزشکی برای دانش آموزان ابتدایی کم توان ذهنی از افزایش خدمات حمایتی دانش آموزان با نیازهای ویژه خبرداد.

کد مطلب: ۵۳۶۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،عظیم عراقی در نشست شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم توسعه دندانپزشکی برای دانش آموزان ابتدایی کم توان ذهنی از افزایش خدمات حمایتی دانش آموزان با نیازهای ویژه خبرداد و گفت: لازمه توسعه عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه افزایش خدمات در حوزه درمان و جراحی، تامین سمعک و کاشت حلزون و حتی بستری در بیمارستان است .
وی انجام این خدمات را جبران بخشی از کاستی های ناشی از معلولیت افراد دانست و افزود: دانش آموزان با نیازهای ویژه بدلیل ناتوانی در تامین هزینه های درمانی بازمانده از تحصیل می شود.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور تصریح کرد: هم اکنون پرونده هایی از استانها برای خدمات حمایتی به دانش آموزان جهت فرآیند درمان در دست بررسی است که با طی مراحل اداری خدمات متعددی از طریق سازمان عملیاتی خواهد شد.

مریم خوشبخت رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در این نشست با اشاره به آغاز سالتحصیلی جدید گفت:این دومین نشست شورای اداری با محوریت پروژه مهر است که با تقسیم کار درنشست های گذشته موضوعات اساسی از جمله سنجش نوآموزان ، ساماندهی نیروی انسانی، نقل و انتقال معلمان استثنایی، ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه با جدیت پیگیری و به سرانجام رسیده است.

وی همچنین از آمادگی مدارس استثنایی جهت بازگشایی هرچه باشکوه تر پروژه مهر خبرداد، تصریح کرد بازدیدهای اخیر از مدارس استثنایی نواحی و مناطق وبررسی مشکلات در نشست با مسولان آموزش و پرورش راه گشا بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: بازدید کارشناسان ازمدارس بصورت تخصصی و با تاکید بر همدلی و همفکری هرچه بیشتر همکاران با اولیاء دانش آموزان و انجمن اولیاء و مربیان و تکریم ارباب رجوع رویکردی برای نیل به اهداف متعالی تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار