رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کشف کارگاه بسته‌بندی داروهای تقلبی در یک روستا/بسته‌بندی با برند خارجی

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از کشف داروهای تقلبی به ارزش یک میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۵۳۴۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، غلامحسین حیدرزاده اظهار داشت: طی بازرسی از یک وانت باربری و پیگیری‌های صورت گرفته اکیپ اداره کشف کالای قاچاق در روستای فتح‌آباد به یک باب مغازه دسترسی یافتند که در آن اقدام به بسته‌بندی داروهایی تقلبی با عنوان داروی گیاهی و نوعی شامپو صورت می‌گرفت.

وی افزود: در این کارگاه داروهای تقلبی با عنوان پماد مسکن با مارک محاسب، قطره تقویت کننده مو، شربت شستشوی کلیه و کبد و یک نوع شامپو با برند خارجی لاسما بسته‌بندی و توزیع می‌شد.

حیدرزاده ارزش ریالی داروهای تقلبی را حدوداً برحسب برآورد اولیه 800 میلیون ریال و به تعداد 150 کارتون یا بسته اعلام و اضافه کرد: ارزش ریالی شامپو نیز 200 میلیون ریال به تعداد 50 کارتون ​یا بسته می‌باشد که این ارقام براساس برآوردهای اولیه محاسبه شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این داروها تاکنون توزیع شده است، اظهار داشت: متاسفانه شواهد دال بر توزیع این اقلام در بازار مصرف دارد چرا که در زمان کشف این کارگاه محموله بارگیری شده در حال ارسال به مشهد بود.

این مقام حوزه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در این رابطه یک نفر صاحب کارگاه با عنوان جرم تقلب و تخلف از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه مدارک موجود به معاونت غذا و دارو معرفی شده که در صورت تایید این نهاد، جرم این شخص روند قضایی به خود گرفته و مراجع قضایی باید نسبت به تشکیل پرونده و دستگیری همدستان این شخص اقدام کنند.

وی از همشهریان خواست لوازم پزشکی، بهداشتی و آرایشی خود را از مراکز معتبر خرید کنند و در خرید نیز به پروانه بهداشتی، علامت استاندارد و تاریخ اقلام خرید توجه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس با شماره سه رقمی 124، واحد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت را در جریان قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار