رئیس گروه غربال‌گری شنوایی سازمان بهزیستی خبر داد:

شناسایی 3 هزار کودک کم شنوا در کشور

رئیس گروه غربال‌گری شنوایی سازمان بهزیستی گفت: در طرح غربال‌گری شنوایی سال گذشته سه هزار کودک کم‌شنوا و در معرض خطر در کشور شناسایی شد.

کد مطلب: ۵۳۴۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، محسن فیروز بخت در کارگاه منطقه‌ای غربال‌گری شنوایی نوزادان در شهرستان سرعین افزود: سال گذشته یک‌میلیون و 46 نوزاد معادل 67،8 درصد از موالید کشور تحت پوشش طرح‌های غربال‌گری شنوایی قرا گرفتند.

وی در خصوص میزان هزینه‌های صرفه‌جویی شده در هنگام تشخیص به موقع معلولیت تصریح کرد: بر اساس آخرین مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته هزینه نگه‌داری از یک کودک معلول 12برابر بیشتر از هزینه اجرای طرح غربالگری است.

رئیس گروه غربال‌گری شنوایی سازمان بهزیستی افزود: فقط در بحث آموزش، آموزش کودکان ناشنوا بر خلاف کودکان عادی ۱14 سال به طول می‌انجامد و در این میان نباید از هزینه‌های دیگر از جمله هزینه‌های عاطفی و روانی که کمی نیست، غافل شد.

فیروزبخت با بیان اینکه طرح غربال‌گری به دنبال تشخیص ناشنوایی مادرزادی است افزود: از جمله مهم‌ترین دلایل ناشنوایی مادرزادی مسائل ژنتیک و ازدواج‌های فامیلی است و در عین حال عوامل دیگری از جمله عفونت‌های دوران بارداری و زردی نوزاد نیز مؤثر است.

وی بیان داشت: اطلاع‌رسانی و آگاهی سازی و مداخله به هنگام برای کاهش نرخ معلولیت از اهداف اجرای طرح های غربال‌گری بهزیستی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار