آغاز مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین استان مرکزی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام سنگین در استان مرکزی خبرداد.

کد مطلب: ۵۳۴۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، محمد فتاحی گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می سازد لذا اجرای مرحله دوم این واکسیناسیون در برنامه های دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.
وی اظهار داشت: زمان اجرای فاز دوم تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله واحدهای پرواری صنعتی، روستایی و عشایری در استان مرکزی از 20 شهریور ماه جاری به مدت 25 روز کاری اجرا می شود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: به منظور اجرای کامل فاز دوم این با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش دولتی و خصوصی اقدام به ساماندهی 40 اکیپ عملیاتی نموده ایم که پیش بینی می شود بالغ بر 133 هزار راس گاو و گوساله طی این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.
فتاحی با اشاره به رایگان بودن هزینه تزیق واکسن در فاز جاری اضافه کرد: با توجه به احتمال شیوع دوباره بیماری تب برفکی واکسیناسیون الزامی و شایسته است دامداران نسبت به پرداخت هزینه واکسن به میزان 3500 تومان اقدام نمایند تا از خسارات و تلفات ناشی از بیماری که به مراتب سنگین تر می باشد در امان باشند.
وی بیان کرد: اگر چه واکسیناسیون نقش به سزایی در مقابله با این بیماری دارد اما رعایت اصول بهداشتی- قرنطینه ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار