مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی قلم مو:

مبانی بصری، تنها آموزش نقاشی یا هنر نیست

مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی قلم مو گفت: نمایشگاه گروهی صداثراز قلم مو، کار پنجاه نفر از هنرجویانی است که رده های سنی مختلف به میزبانی نگارخانه و فرهنگسرای هنر شیراز در فضای زیبای بوستان بعثت آغاز به کارکرد.

کد مطلب: ۵۳۳۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، مرضیه صالحی نژاد با بیان اینکه نمایشگاه گروهی صداثراز قلم مو، کار ٥٠ نفر از هنرجویان مرکز هنری قلم مو است که تا ٢٠ شهریور ماه جاری در نگارخانه و فرهنگسرای هنر شیراز ادامه دارد، گفت: این آثار تولیدات افرادی با سن ٤ سال به بالا می باشد و بیشتر بچه های ترم تابستان و بعضی ها نیز اولین نمایشگاه گروهی و برخی چندمین نمایشگاهی است که با تولید اثرشان در آن شرکت می کنند.


او می گوید: کارها شامل نقاشی، خوشنویسی، معرق کاشی، نقاشی روی سفال و پارچه، ویترای و تابلو برجسته می باشد که سبک آثار نیز رئال تا انتزاعی است و تکنیکهای مداد، مدادرنگ، مداد کنته، زغال، پاستل روغنی و گچی، رنگ روغن، مرکب، قلم فلزی، روان نویس، ترکیب مواد، گواش، کلاژ به کار برده شده است.

صالحی نژاد در باره موضوع آثار اظهار داشت: این نمایشگاه جمعی بوده و کارها با خلاقیت و به گونه ذهنی برای کودکان و همچنین در رده بزرگسالان نیز سبکهای مختلف برای تولید آثار به کار برده شده و در واقع می توان گفت، این هشتمین نمایشگاه گروهی است که از سال ٩٠ تا کنون با هنرجویان همراه با بزرگ شدشان و رشد سنی به مرحله تولید هنرهای تجسمی و کارهای جدید و نو نیز دست یافته ایم.

این مربی و مدیر آموزشگاه قلم مو می افزاید: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا؛ روند تشکیل یک پدیده را به کودکان آموزش می‌دهند و من معتقدم، می‌شود مباحث جدیدی را به امر آموزش اضافه کرد تا از این طریق فرزندانمان را با هنر و گرایشهای هنری برای تعالی روحشان آشنا و آشتی داد.

این بانوی نقاش با بیان اینکه درس هنر در آموزش و پرورش فقط آموزش یک هنر نیست، بلکه مباحث بصری است که از این طریق آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: مباحث نظری برای همه مقاطع تحصیلی لازم است، این مباحث برای فردی که حتی در حرفه‌ای غیر از هنر نیز فعالیت دارد موثر است و باعث می‌شود افراد در هر زمینه‌ای، شغل و حرفه خود را به نحو بهتری به مردم ارائه دهند.

به گفته مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی قلم مو؛ مبانی بصری تنها آموزش نقاشی یا هنر نیست، بلکه یک علم است و عدم آموزش آن، مانند این است که کسی خواندن و نوشتن نیاموخته باشد.

صالحی نژاد با اشاره به اینکه نقش هنر و اثر آن را در همه بخش‌های زندگی بشر می‌توان دید، تصریح کرد: هنر نقاشی یک علم است که به تناسب هر فردی باید به او آموزش داد مانند ویتامین که نسبت آن برای هر فرد متفاوت است، ولی در لازم بودن آن شکی نیست.

صالحی نژاد در پایان گفت: این موضوع تنها یک نکته نیست که بشود به سادگی از آن گذشت بلکه باید طیف این مسائل بررسی شود چون قرار نیست همه آدم‌ها هنرمند شوند ولی باید از مبانی آن مطلع باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار