در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

ورود فاضلاب تصفیه نشده بلای جان خزر/ آلودگی 3 ساله شناگاه متل‌قو

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست با انتقاد از بی توجهی وزارت نیرو برای ورود فاضلاب تصفیه نشده به پهنه آبی خزر گفت: مسئولیت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریای خزر بر عهده وزارت نیرو است که این مسأله سال هاست مورد بی توجهی وزارت نیرو قرار دارد.

کد مطلب: ۵۳۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

ضیاءالدین الماسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه آلودگی میکروبی سواحل مشکلات جدی را برای سلامت ایجاد می کند، اظهارداشت: طبق پایش سه سال متوالی از مناطق شناگاهی متل قو، این منطقه جزء مناطق آلوده است که مدیرکل محیط زیست استان مسئول پیگیری این موضوع است.


مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست افزود: چهار دسته آلودگی که با منشأ فعالیت های نفتی، فلزات سنگین، آلودگی های ناشی از پساب های انسانی و آلودگی های ناشی از فعالیت های کشاورزی است پهنه آبی خزر را تهدید می کند.


وی با اشاره به برنامه های سازمان محیط زیست برای جلوگیری از آلودگی های دریایی گفت: در حال حاضر طرح پایش سواحل کشور با اولویت شناگاه های شمالی در حال انجام است.


الماسی با بیان اینکه ورود فاضلاب بلای جان دریای خزر شده است، تصریح کرد: مسئولیت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریای خزر بر عهده وزارت نیرو است که این مسأله سال هاست مورد بی توجهی وزارت نیرو قرار دارد.


این مقام مسئول در معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقص شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در شهرهای ساحلی شمال کشور گفت: متأسفانه فاضلاب بدون تصفیه وارد دریای خزر می شود و شبکه فاضلاب شهرهای شمالی هنوز در اولویت برنامه های مسئولان استان های شمالی قرار نگرفته است.


مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست تصریح کرد: از وزارت نیرو انتظار می رود که برنامه های خود را به گونه ای اجرا کند که پساب ها مدیریت بهتری داشته باشند، البته سازمان محیط زیست هم با برنامه هایی که در بخش پایش دارد هشدارهای لازم را می دهد.


الماسی با تأکید بر اینکه شناگاه‎ ها در فصل‎ های شنا به صورت ماهانه پایش می ‎شوند، یادآور شد: همچنین آلودگی فلزات سنگین و نفت نیز در سایت‎ های مختلف پایش می شود.


به گفته وی، وزارت کشور از طریق فرمانداری و شهرداری شهرهای شمالی سواحل آلوده را اعلام می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار