۲۰ مرداد برگزار می شود

اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (علیه السلام) در 20مردادماه جاری برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۲۳۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، احد جاودانی با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه این جشنواره در سه بخش ملی، بین المللی و بومی 137 هزار و 791نامه دریافت نموده است.

جاودانی با بیان اینكه این جشنواره از سال85 تاكنون یازدهمین دوره برگزاری را تجربه می كند، افزود: دلنوشته های اقشار مختلف جامعه ایرانی و دیگر ملیت ها از سراسر دنیا به امام الرئوف(علیه السلام) هر سال نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه در هر دوره از برگزاری این جشنواره به برخی از مشكلات و خواسته های نویسندگان نامه ها به همت مسئولین و خیرین رسیدگی شده است، اظهار داشت: جشنواره دهم نیز با محوریت تجلیل از دكتر عمادی پزشك بدون مرز و با حضور سفرای كشورهای آفریقایی به جهت خدمات شایسته این دكتر مازندرانی با نام امام رضا(علیه السلام) در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی برگزار شد.

وی از چاپ دلنوشته های منتخب جشنواره یازدهم در كتاب نجوای دل خبر داد.

جاودانی به فعالیت های رایزنی فرهنگی ایران اسلامی در تركمنستان اشاره كرد و گفت: امسال در مراسم اختامیه یازدهمین دوره جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(علیه السلام) از خدمات حجت الاسلام محمدجواد ابوالقاسمی رایزن فرهنگی ایران در عشق آباد تركمنستان به عنوان مروج فرهنگ رضوی تجلیل بعمل می آید.

وی یادآورشد: نظری كوتاه به زندگی هشتمین خورشید ولایت امام رضا(علیه السلام)، خلاصه زندگانی امام رضا(علیه السلام)، گزیده مقالات همایش بین المللی امام رضا(علیه السلام) در مرو، چهارده معصوم در اشعار مختومقلی فراغی، روایت های برگزیده از زندگی مهربان علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، هشتاد و هشت كلام از امام هشتم شیعیان به زبان های عربی-فارسی-روسی و تركمنی از جمله كتاب های چاپ شده از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار