نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های هلال احمر شهرستان سبزوار افتتاح شد

مایشگاه دستاوردها و توانمندی های هلال احمر سبزوار با حضور معاون استاندار و فرماندار این شهرستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۵۲۳۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به تقل از روابط عمومی فرمانداری سبزوار، در این مراسم احمد برادران با اشاره به وضعیت پایگاه های امداد و نجات جاده ای این شهرستان اظهار داشت: با استقرار اورژانس هوایی و افزایش پایگاه های امداد و نجات جاده ای در سطح اورژانس و هلال احمر وضعیت پوشش امدادی جاده های سبزوار مطلبو است.
وی با بیان اینکه کویری بودن جاده‌های شهرستان و نبود استراحتگاه‌های مناسب از علل مهم بروز حوادث رانندگی در جاده‌های سبزوار است،تصریح کرد:سبزوار در پر تردد ترین و پر خطر ترین محور مواصلاتی در شرق کشور واقع شده و متاسفانه بخش عمده حوادث ما در مسیر جاده سبزوار - شاهرود رخ می دهد.
فرماندار سبزوار با بیان اینکه بیش از 20 میلیون زائر رضوی از محور مواصلاتی سبزوار-شاهرود سبزوار-نیشابور عبور می کنند گفت: در حال حاضر 16 پایگاه امداد جاده ای اورژانس 115 و چهار پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر در این مسیر مستقر شده است.
وی با بیان اینکه با استقرار پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان بخش مهمی از مشکلات ما در زمینه ارائه خدمات امدادی در مناطق صعب‌العبور و حوادث جاده‌ای حل شده است: وجود این امکان نعمتی برای مردم سبزوار است.
وی با اشاره به ماموریت جمعیت هلال احمر در زمینه ارائه خدمات نجات، اسکان اضطراری و رهاسازی مصدومان در حوادث جاده‌ای عنوان کرد: با توجه به نوع حوادث رانندگی در سطح جاده‌های شهرستان باید در هر محور یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و یک دستگاه خودروی نجات و تجهیزات رهاسازی مستقر شود.
برادران با اشاره به استقرار یک پایگاه موقت جمعیت هلال احمر در محور سبزوار زعفرانیه گفت: با توجه به ضرورت استقرار پایگاه جاده ای در محور سبزوار اسفراین پیگیری ها در این زمینه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی گفت:در جاده سبزوار ـ بردسکن تنها یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر و یک پایگاه امداد اورژانس جاده‌ای داریم که این تعداد نیز برای پوشش امدادی منطقه کافی نیست.
گفتنی است، در این نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای واحدهای آموزش و پژوهش،امداد و نجات،جوانان و داوطلبان این جمعیت به نمایش گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار