شرکت فرانسوی برای سرمایه گذاری در صنعت گچ سمنان اعلام آمادگی کرد

مدیر گسترش بخش توسعه تجاری شرکت سنت گابین گفت: به سمنان آمده ایم تا بررسی کنیم چگونه می شود در صنعت گچ در سمنان همکاری کنیم.

کد مطلب: ۵۱۶۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، بشاره عمارمدیر گسترش بخش توسعه تجاری شرکت سنت گابین که یک شرکت در اصل فرانسوی با شرکت های زیر مجموعه در سراسر دنیاست، روز سه شنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ،صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان گفت : به سمنان آمده ایم تا بررسی کنیم چگونه می شود در صنعت گچ در سمنان همکاری کنیم.
افزود : برای آغاز همکاری در تولید انواع فرآورده های صنعت گچ، شرکت سنت گابین آمادگی دارد تا در صورت فراهم بودن زمینه های مختلفی مانند مجوزهای فعالیت، تامین بودن زیرساختهای آب، برق و همچنین بررسی روشهای همکاری برای سرمایه گذاری، در صنعت گچ در سمنان مشارکت کند.
مدیر گسترش بخش توسعه تجاری شرکت سنت گابین افزود: امیدواریم پس از شرایط تحریم ،بتوانیم کمک و همکاری بیشتری با صنایع ایران داشته باشیم.
مدیر بخش بخش گچ معدن شناسی شرکت سنت گابین با توضیح درباره فعالیت این شرکت خاطرنشان کرد: شرکت سنت گابین ۳۵۰ سال پیش با تولید شیشه فعالیت خود را در فرانسه آغاز کرد و امروز با توجه به شرکت های زیرمجموعه این شرکت در کشورهای مختلف، ۱۹۰ هزار نیروی کار در نقاط مختلف دنیا دارد.
دِیو کِنت با اشاره به تولید انواع مواد ساختمانی ،لوله، شیشه توسط شرکت سنت گابین، افزود: ۲۷ درصد از تولیدات این شرکت در فرانسه، ۴۰ درصد در اروپای غربی، ۱۴ درصد در آمریکای شمالی و ۵.۵ درصد در آسیا به فروش می رسد.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به شناسایی ۴۲ ماده معدنی در سمنان از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران،گفت: سمنان از نظر داشتن ذخائر گچ، نمک، زئولیت و سلستین رتبه اول ایران، در کرومیت رتبه دوم ایران و در زغال سنگ رتبه سوم ایران را دارد.
علی اصغر جمعه ای به فعالیت حدود ۴۰ شرکت تولیدکننده گچ در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: ذخائر معادن گچ در سمنان از نظر میزان ذخیره و کیفیت، بهترین نوع گچ است و صنعت گچ در استان سمنان آمادگی پذیرش همه نوع سرمایه گذای برای تولید فرآورده های گچی را دارد.
وی بر ورود فناوری های نوین از سوی سرمایه گذاران خارجی در صنعت گچ تاکید کرد و گفت : سرمایه گذاران خارجی با وجود تمام امکانات فعالیت، باید فناوریهای نوین وارد ایران کنند و با رویکرد صادرات محور به سرمایه گذاری در ایران بیندیشند.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان از اظهار آمادگی سرمایه گذارانی از ترکیه و آلمان برای فعالیت در تولید انواع فرآورده و پنل های گچی در استان سمنان خبر داد و گفت: این آمادگی در استان سمنان وجود دارد که سرمایه گذاران خارجی در صنعت گچ سمنان، سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی داشته باشند و یا به مشارکت بپردازند.
جمعه ای یادآور شد: بخش خصوصی و دولتی در این استان آمادگی همکاری کامل برای حضور سرمایه گذاران خارجی با رویکردهای مدنظر را دارد.
در استان سمنان با وجود ۴۰ واحد تولید گچ روزانه حداقل ۴۰ هزار تن گچ تولید می شود که تامین کننده انواع مصارف در ایران و کشورهای همسایه است.
گچ استان سمنان به کشورهای عراق، ترکمنستان و هند صادر می شود.
استان سمنان دارای بیش از ۲ هزار واحد دارای پروانه فعالیت صنعتی و معدنی در ۲۴ ناحیه و شهرک صنعتی است.
سرمایه گذاران خارجی بخشی از سهام برخی واحدهای تولیدی در استان سمنان در زمینه تولید پارچه های پرده ای، صنعت گچ، تولید رنگ، صنایع الکترونیک و صنایع دارویی و دامپزشکی را دارا هستند.
بیش از ۶۰ درصد گچ کشور و بیش از ۴۰ درصد نمک کشور از معادن استان سمنان استخراج می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار