رئیس اداره شاهدوامورایثارگران آموزش و پرورش خراسان شمالی درگفت وگوباپا

6 هزار دانش آموز درمدارس شاهد خراسان شمالی تحصیل می کنند

رئیس اداره شاهد و امورایثارگران اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال 6 هزاردانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس شاهد استان تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۵۱۵۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد

جمشید عین بیگی در گفت و گوبا خبرنگار پانا افزود: از 6 هزار دانش آموز، 50 درصد دختر و 50 درصد دانش آموز پسردر مدارس شاهد هستند.

وی گفت: از6هزاردانش آموز،17درصد شامل فرزندان شهدا، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان و مابقی آن نیزشامل فرزندان رزمنده، فرهنگی، بسیجی و یا نسبت نسبی باخانواده های شهداو... دارند.

رئیس اداره شاهد و امورایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان سال تحصیلی 95-96 گفت:مهلت ثبت نام دانش آموزان در مقاطع ابتدایی از اول خرداد تا 17 خرداد ماه بوده که در این پایه هزار نفر ثبت نام کردند و از این تعداد 300 نفر پذیرفته خواهندشد.

عین بگی افزود: خراسان شمالی 15 مدرسه شاهد مقطع ابتدایی دارد.

وی در خصوص ثبت نام دانش آموزان دوره اول متوسطه مدارس شاهد گفت: ثبت نام دانش آموزان از یکم تیرتا بیستم تیرماه سالجاری بوده و درپایه هفتم بیش از هزارو 34نفر ثبت نام انجام شده که از این تعداد324 نفر پذیرفته می شوند.

عین بیگی همچنین عنوان کرد: امسال، دانش آموزان دوره ی اول متوسطه شاهد در 6 مدرسه 12 کلاس 27 نفره تحصیل می کنند.

وی بابیان اینکه، تاکنون هزارو 192 دانش آموز در پایه های علوم تجربی ، انسانی و ریاضی در مقاطع متوسطه عمومی دوره دوم و پیش دانشگاهی ثبت نام کرده اند گفت: از این تعداد 300 نفر گزینش و پذیرفته خواهند شد.

وی اضافه کرد: مدارس شاهد در مقطع متوسطه دوره دوم شامل 6 مدرسه می باشد.

وی بیشترین دانش آموزان را در مقطع ابتدایی ذکرکرد.

رئیس اداره شاهد و امورایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان در رابطه با شهریه ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد عنوان کرد: کمک هزینه ثبت نام و فوق برنامه ها ، مازاد مصوب آموزش و پرورش در مدارس عادی است که براساس مدارس وبا توجه به کیفیت ارائه خدمات فوق برنامه ها متفاوت است.

وی هزینه دانش آموزان مقطع ابتدایی از سقف 200 هزار تومان تا 350 هزار تومان، مدارس متوسطه اول از 350 هزار تومان تا 400 هزار و مدارس متوسطه دوم 350 هزار تومان تا سقف 500 هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اداره شاهد و امورایثارگران اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره اینکه متقاضی در مدارس شاهد همه شهرستان های استان بیشتر از ظرفیت موجود است گفت: با توجه به توسعه فضای آموزشی وبا گنجایش بالا در این زمینه مشکل وجود دارد در حد بضاعت ثبت نام می شود.

وی در رابطه با انتظارات اولیاء دانش آموزان اظهارداشت:مانندسال های گذشته ، تمام تلاشمان این است که در سال تحصیلی جدید، آموزش و فوق برنامه ها را بهتری برگزار کنیم .

عین بیگی درادامه با اشاره به هوشمند سازی مدارس شاهد گفت:برخی از مدارس 50 تا 100 درصد هوشمند سازی شده اند که امیداوریم هرچه زودتر تمام کلاس ها هوشمند سازی شوند.

وی افزود: با توجه به نرخ کمک هزینه ی که برای مدارس شاهد در نظر گرفته شده بخشی از مدارس شاهد از اعتبارت دولت برخودار نیستند که از کمک و همیاری اولیاء می باشد.

رئیس اداره شاهد و امورایثارگران اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه گفت و گو گذری به آمارشرکت کننده های کنکور سال گذشته داشت و گفت: حدود 200 دانش آموزشاهد در رشته های علوم انسانی، تجربی وریاضی فیزیک شرکت کننده داشتیم که باتوجه به برگزاری کلاس های ویژه و مشاوران مجرب ، از این تعداد،بالای 90 درصد در دانشگاهها پذیرفته شدند.

عین بیگی اظهار داشت: امیدواریم در کنکور امسال نیز براساس جمعیت دانش آموزی استان ،شاهد موفقیت بیشتر دانش آموزان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار